شناسهٔ خبر: 66801099 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

حفظ هویت فرهنگی کالبد شهری اصفهان

مدیرکل نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: حفظ هویت فرهنگی کالبد شهری از سیاست های اصلی کمیته سیما و منظر شهرداری اصفهان است. مدیرکل نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی شهرداری اصفهان گفت: حفظ هویت فرهنگی کالبد شهری از سیاست های اصلی کمیته سیما و منظر شهرداری اصفهان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان،محمد جواد نیکبخت مدیرکل نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی شهرداری اصفهان با اشاره به نقش نماهای شهری در عینیت بخشیدن به ارزش های فرهنگی و رابطه معنایی عمیق بین انسان و فعالیت های او در بستر شهر، افزایش کیفیت طراحی نماهای شهری و ارتقای هویت و زیبایی بصری را یکی از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری دانست که باید از طریق خلق یک کلیت هماهنگ و حفظ وحدت و یکپارچگی بصری و جلوگیری از بروز اغتشاشات بصری صورت گیرد.

وی با مرور سابقه دیرین شهر اصفهان در رعایت اصول و معیارهای کیفیت فضاهای شهری در چارچوب مکتب شهرسازی و معماری اصفهان و همچنین پیشگامی شهر اصفهان در نظام مند نمودن سیما و منظر شهری در دوران معاصر، حفظ پیوستگی اجزای متکثر کالبد شهر در قالب وحدتی کمال یافته و متناسب با ارزش های فرهنگی شهر اصفهان را از سیاست های اصلی حوزه سیما و منظر شهری برشمرد. این امر از سویی مستلزم درک پویایی شهر و شرایط حال و آینده شهر، پیشرفت های فناورانه و نیازهای ادراکی شهروندان است.

مدیرکل نظارت بر اجرای ضوابط شهرسازی شهرداری اصفهان با بیان لزوم دستیابی به اهداف ارتقای کیفیت محیطی و سیما و منظر در خور شهر اصفهان، بر اهمیت گسترش فعالیت های کمیته سیما و منظر معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان در طیف وسیع تری از پلاک های شهری تاکید کرد.

نیکبخت گفت: بدین ترتیب، استعلام و طرح مواردی از جمله پلاک های واقع در محور زاینده رود، محور چهارباغ و محدوده مصوب تاریخی – فرهنگی، پلاک های دارای کاربری و فعالیت عمومی، دولتی، اداری، خدماتی و بانکها، پلاک های با زیربنای 5000 متر مربع و بیشتر، پلاک های واقع در مجاورت گذرهای با عرض خط بدنه 24 متر و بیشتر، پلاک های با تعداد طبقات 6 و بیشتر روی پیلوت و پلاک های شاخص و مهم شهری به تشخیص مناطق شهرداری، در کارگروه سیما و منظر شهری در دستور کار معاونت شهرسازی و معماری قرار گرفته است.

انتهای پیام 

نظر شما