شناسهٔ خبر: 66800878 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس نیوز | لینک خبر

کامبک "گنگین" به سود سازی!

درآمد‌های عملیاتی این شرکت نسبت به دوره مشابه سال گذشته یک هزار و ۱۶۳ درصد افزایش یافت و از طرفی هزینه‌های ارائه خدمات این شرکت فعال در حوزه گردشگری نیز ۹۸ درصد زیاد شده است.

صاحب‌خبر -

بورس‌نیوز:

شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان با سرمایه ثبت شده ۳۰۰ میلیاردتومانی و ارزش بازار ۱۵ هزار و ۵۷۰ میلیاردتومانی، گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی ۳ ماهه منتهی به فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ خود را در سامانه کدال ثبت کرد. این شرکت در پایان فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ که پایان دوره ۳ ماهه آن است، توانست ۳۲۸ میلیارد تومان از ارائه خدمات درآمد کسب کند؛ البته حدود ۳۱۲ میلیون تومان از درآمد " گنگین " صرف هزینه ارائه خدمات شده است.

درآمد‌های عملیاتی این شرکت نسبت به دوره مشابه سال گذشته یک هزار و ۱۶۳ درصد افزایش یافت و از طرفی هزینه‌های ارائه خدمات این شرکت فعال در حوزه گردشگری نیز ۹۸ درصد زیاد شده است. در مجموع شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان توانست از فعالیت ۳ماهه خود، ۳۲۷ میلیارد تومان سود ناخالص کسب کند که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته حدود ۶ هزار و ۱۵۲ درصد افزایش‌یافته است.

گزارش قبلی را از اینجا بخوانید؛

شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان در این دوره ۳ ماهه موفق به ثبت سود عملیاتی ۳۱۴ میلیاردتومانی شد که نسبت به دوره مشابه از زیان عملیاتی ۵ میلیاردتومانی خارج شد و به سود خوبی رسید؛ اما با کسر هزینه‌های مالی ۳ ماهه دوره موردنظر از سود عملیاتی، سود خالص این دوره مالی شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان به دست می‌آید که بر اساس این محاسبه صورت‌گرفته، شرکت توانسته است در پایان دوره ۳ ماهه منتهی به فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳، بالغ بر ۱۶۴ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند که در مقایسه با ۱۲ ماهه سال گذشته رشد خارق‌العاده‌ای داشته باشد. 

حاشیه سود ناخالص در این دوره ۱۰۰ و حاشیه سود خالص ۵۰ درصد است. تفاوت حاشیه سود خالص و ناخالص در این است که حاشیه سود ناخالص، هزینه‌ها را در نظر نمی‌گیرد. اما در تحلیل حاشیه سود خالص ممکن است چالش دیگری هم وجود داشته باشد که باید به آن‌ها توجه شود.

"گنگین" در پایان فروردین‌ماه که دوره ۳ ماهه خود را سپری کرده است، موفق به ثبت ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان سود انباشته شده است. 

با نگاهی دقیق‌تر به‌صورت وضعیت‌های مالی "گنگین" می‌توان دریافت که این شرکت موفق به تحقق ۵۴۵ ریال سود خالص به‌ازای هر سهم شد. زیان محقق شدة هر سهم در دوره مشابه سال گذشته، ۸۵ ریال بود.

در انتها در یک نمودار خلاصه شده، صورت سود و زیان شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان را ملاحظه می‌فرمایید.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
برچسب ها :

نظر شما