شناسهٔ خبر: 66800248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

ویژگی‌های دکتر امیر عبدالهیان از زبان نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی/ ابراهیم عزیزی: دیپلماسی فعال با رویکرد عزتمندانه از ویژگی‌های بارز امیر عبدالهیان بود

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح ویژگی‌های دکتر امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه فقید کشورمان گفت: دیپلماسی فعال با رویکرد عزتمندانه از ویژگی‌های بارز امیر عبدالهیان بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، ابراهیم عزیزی در حاشیه تشییع مراسم پیکر شهدای سانحه سقوط هلی کوپتر در خصوص دکتر امیر عبدالهیان وزیر امور خارجه فقید ایران گفت: در زمان وزارت ایشان پیمان های مهم منطقه ای چون اورآسیا، بریکس، شانگهای و... منعقد شد که نشان از نگاه توسعه یافته دولت و شخص امیرعبدالهیان به دیپلماسی فعال خارجی بود.

او قانونمندی و اخلاق مداری را از دیگر ویژگی های امیرعبدالهیان عنوان کرد و اظهار داشت: اصلاح رویکردهای غلط و اشتباه در ارتباط با کشورهای همسایه و سایر کشورهای دنیا از دیگر نکات برجسته دکتر امیر عبدالهیان بود که با تجربه کافی این مهم را اجرایی کرد.

عزیزی در عین حال گفت: دکتر امیر عبدالهیان با همین دیپلماسی فعال و با تجربه کافی در برخی مواقع که روابط کشورمان با برخی کشورها دچار تنش می شد، مانع از بروز درگیری ها شده و با گفت و گو های سازنده، متوازن و حضور به موقع، مشکلات موجود را رفع و رجوع می کرد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه ما این نیروی انقلابی و متخصص را در این سانحه در حالی از دست دادیم که بیشتر پیشرفت های ما در حوزه خارجی مدیون این شخصیت با اخلاق و کارآمد بود.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: دکتر امیر عبدالهیان نگاه عزت مندانه و انقلابی و در عین حال هوشمندانه و کارشناسانه را در وزارت خارجه جاری و ساری ساخت و افسوس که ما این نیروی خدوم را خیلی زود از دست دادیم.

انتهای پیام/

نظر شما