شناسهٔ خبر: 66799463 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

چینی‌ها قسط وام را ندادند و مالکیت نراتزوری را دادند

پاقدم طارمی؛ اینترمیلان مصادره شد! | شرکت آمریکایی صاحب جدید مهدی

دیروز طارمی برای گذراندن تست پزشکی در کمپ برگامو، واقع در ۵۰ کیلومتری میلان توسط خبرنگاران پاپاراتزی قبل از معارفه در سن سیرو شکار شد. حالا مهدی باید با مالکان خسیس آمریکایی کنار بیاید؛ هر چند او با ارزان‌ترین انتقال راهی اینتر شده است.

صاحب‌خبر -

پاقدم طارمی: اینترمیلان فروخته شد!

با پایان دوران موفق و پُر جام مدیریت چینی‌ها در اینتر که با ناکامی در درآمدزایی مالی به دلیل شیوع کرونا همراه شد، این باشگاه ایتالیایی سرانجام و ناگزیر، واگذار شد!

به گزارش تابناک ورزشی؛ پس از پایان مهلت بازپرداخت وام 368 میلیون یورویی توسط استیون ژانگ رئیس چینی این تیم، کمپانی آمریکایی Oaktree رسما طبق قرارداد، مالکیت اینتر را تصاحب کرد؛ این شرکت آمریکایی، متخصص در مدیریت سرمایه است و فعالیت گسترده‌ای در امور مختلف سرمایه گذاری کلان در سطح دنیا دارد.

مهدی طارمی دیروز برای گذراندن تست های پزشکی در کمپ ویژه برگامو واقع در ۵۰ کیلومتری میلان توسط خبرنگاران پاپاراتزی شکار شد تا طی روزهای آتی، رسما در سن سیرو، پیراهن نراتزوری را برتن کرده و معارفه شود.

پاقدم طارمی: اینترمیلان فروخته شد!

در بیانیه این شرکت آمریکایی بعد از تملک اینتر آمده است: ما به عنوان مالک جدید، مسئولیت بزرگ خود را در قبال هواداران اینتر می‌دانیم و متعهد به موفقیت بلندمدت نراتزوری هستیم. تمرکز اولیه ما بر ثبات مالی باشگاه است تا پس از آن، بتوانیم در کنار هم به موفقیت‌های آتی دست پیدا کنیم.

در بیانیه‌ای که امروز (چهارشنبه) صندوق اوک‌تری منتشر کرد، نوشته شده: «صندوق اوک‌تری کپیتال منیجمنت از 22 مِی 2024 (2 خرداد) مالک باشگاه اینتر است. این اتفاق به دنبال عدم بازپرداخت وام سه ساله اعطا شده توسط اوک‌تری به شرکت‌های هلدینگ اینتر (اشاره به سونینگ) رخ داده که سررسیدش در تاریخ 21 مِی 2024 با کل موجودی تقریباً 395 میلیون یورویی منقضی شد».

آلخاندرو کانو مدیرعامل استراتژی فرصت‌های جهانی صندوق اوک‌تری هم گفت: به عنوان مالکان جدید، مسئولیت بزرگ خود را در قبال جامعه و میراث تاریخی اینتر می‌دانیم. متعهد به موفقیت بلندمدت نراتزوری هستیم و معتقدیم که جاه‌طلبی‌های ما برای این باشگاه همانند جاه‌طلبی هواداران پرشور اینتر در ایتالیا و سراسر جهان است. تمرکز اولیه ما ثبات عملیاتی و مالی باشگاه است. برای تیم مدیریت اینتر احترام زیادی قائلیم و مشتاقانه منتظر همکاری نزدیک با آنها برای ارائه رهبری قوی به باشگاه هستیم. کسب ستاره دوم (اشاره به بیستمین قهرمانی اینتر در سری A که این فصل به دست آمد) یک لحظه حیاتی برای باشگاه بود و هدف ما این است که موفقیت‌های به دست آمده را با مسیر رشد و موفقیت بلندمدت ادامه دهیم.

روزنامه «کوریره دلو اسپورت» پیش از این خبر داده بود که اولین حرکت مدیران این صندوق آمریکایی این است که تمام اختیارات در حوزه مدیریتی باشگاه را به جوزپه ماروتا (مدیر اجرایی اینتر) بسپارند.

پس از ناکامی شرکت سونینگ، مالک چینی اینترمیلان، در بازپرداخت وام ۳۷۵ میلیون یورویی به شرکت آمریکایی اواک‌تری در موعد مقرر، طبق توافق‌نامه قبلی بین این دو کمپانی، باشگاه اینترمیلان به این شرکت آمریکایی واگذار شد.

سونینگ در دوره پاندمی کرونا برای حل بحران مالی خود، ۲۷۵ میلیون یورو از شرکت اواک‌تری آمریکا وام گرفت و متعهد شد با بازپرداخت این وام در می ۲۰۲۴ با سود ۱۰۰ میلیون یورویی، مبلغ را بازگرداند، در غیر این صورت، اینتر به شرکت آمریکایی واگذار شود.

به این ترتیب،  مهدی طارمی در اوج بحران مالکیتی اینتر و در حالی که عادت آمریکایی ها در مدیریت ورزشی، کم کردن هزینه‌ها و صرفه‌جویی است، قدم به مشکی و آبی پوشان میلان خواهد گذاشت. شاید در همین آغاز کار، درخواست ۲۵ میلیون یورویی مارتینز برای تمدید رد شده و او از خط حمله اینتر خارج شود. رقم خوردن این احتمال، می‌توان جا برای فیکس شدن طارمی را بازتر کند. 

پاقدم طارمی: اینترمیلان مصادره شد! | شرکت آمریکایی صاحب جدید مهدی

طارمی به عنوان بازیکن آزاد و بدون پرداخت هیچ مبلغ اضافه‌ای برای رضایتنامه به اینتر پیوسته و سالانه حدود سه میلیون دلار دستمزد می‌گیرد که برای یک مهاجم مبلغ پایینی محسوب می‌شود؛ چیزی که اینتر را برای جذب مهدی ترغیب کرده است.

نظر شما