شناسهٔ خبر: 66798954 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رژیم صهیونیستی سفرای نروژ، اسپانیا و ایرلند را فراخواند

در پی به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی سه کشور اروپایی نروژ، اسپانیا و ایرلند، صهیونیست‌ها سفرای این کشور‌ها را احضار کردند.

صاحب‌خبر -

خبرنگار خبرگزاری آرتی امروز چهارشنبه گزارش داد که وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی سفرای اسپانیا، نروژ و ایرلند را برای توبیخ و همچنین سفرای خود در این سه کشور را برای مشورت احضار کرده است.

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اعلام کرد: یسرائیل کاتس، وزیر امور خارجه اسرائیل پس از تصمیم اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین دستور بازگشت فوری سفیر اسرائیل به اسپانیا را برای رایزنی صادر کرد و سفرای اسرائیل در ایرلند و نروژ نیز بازگشتند.

کاتس تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در مورد این موضوع ساکت نخواهد ماند، زیرا اقدامات آن عواقب ناگواری خواهد داشت. 

 امروز نروژ، اسپانیا و ایرلند کشور فلسطین را به رسمیت شناختند و طرف‌های فلسطینی از این اعلام استقبال کردند و آن را لحظه‌ای تاریخی دانستند که در آن جهان آزاد برای حقیقت و عدالت پس از دهه‌ها مبارزه پیروز می‌شود. 

پس از آن، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بلافاصله لغو کامل «قانون جدایی» در شمال کرانه باختری را اعلام کرد، در همین حال بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی نیز به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم از توقف انتقال وجوه مالیاتی به تشکیلات خودگردان فلسطین اطلاع داد.

شایان ذکر است که ۹ کشور عضو اتحادیه اروپا کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند که شامل بلغارستان، لهستان، جمهوری چک، رومانی، اسلواکی، مجارستان، قبرس، مالت و سوئد می‌شوند.

مترجم: مینا عظیمی

نظر شما