شناسهٔ خبر: 66798647 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

در پیام تسلیت موسسه هنرمندان پیشکسوت عنوان شد:

نقش تکدر بر آیینه انداخته و اندوه بر جان تاخته

اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت همدردی خود را با حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور ابراز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از موسسه هنرمندان پیشکسوت، مدیر عامل و اعضای این موسسه در پیام تسلیتی همدردی خود را با حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور ابراز کردند.

سیدعباس عظیمی؛ مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ضمن عرض تسلیت شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و همراهانشان گفت: حداقل در چند جلسه در طی سال‌های گذشته، به ویژه در ماه‌های رمضان به اتفاق جمعی از هنرمندان پیشکسوت با آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی دیدار داشته‌ایم.

وی افزود: سال گذشته و برای اولین بار کمک مالی مستقیم رئیس جمهور فقید برای تکریم و بزرگداشت هنرمندان پیشکسوت به حساب این موسسه واریز شد و به واقع بعد از دوران سخت کرونایی و مشکلاتی که برای فعالیت‌های موسسه اتفاق افتاده بود ، مجددا ارائه خدمات و برنامه‌ها رونق گرفت و باعث خوشحالی هنرمندان شد.

عظیمی  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صفا و صمیمیت خاص دکتر رئیسی با هنرمندان به آخرین افطاری در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: ایشان به عنوان رئیس جمهور بعد از پایان رسمی مراسم، بدون تشریفات در جمع هنرمندان حاضر و بسیار خودمانی به تعارفات و خوش و بش مشغول بودند.

عظیمی با اشاره به تجربه بیش از ۳۰ سال خدمت خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اینگونه رفتار و صمیمت یک رئیس جمهور با هنرمندان را سرمایه‌ای معنوی و اجتماعی برای تکریم هر چه بهتر هنرمندان دانست و ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت رئیس جمهور، ارائه پیام تسلیت از سوی هنرمندان پیشکسوت را نشانه‌ای از قدرشناسی این قشر فرهیخته از دکتر رئیسی دانست.

در متن پیام تسلیت اعضای موسسه هنرمندان پیشکسوت آمده است:

«انا لله و انا اليه راجعون

با جرعه‌ای ز یاد شما مست می‌شدیم

ساقی دریغ کرد ز ما حال خوشتری

کالای معرفت، تو چنان عرضه کرده‌ای

کز منظر هنر شده‌ام بر تو مشتری

تا آمدیم دلی خوش کنیم بر رئیسی که حال پیران هنر را درمی‌یابد و ناز پیشکسوتان هنر را برمی‌تابد، فلک به یغمای دلبستگی‌هایمان می‌شتابد!

تا آمدیم دلی بسپریم بر آن‌کس که دلبری داند و چهره در آیینه‌ای بینیم که سکندری داند، روزگار او را به جدایی می‌خواند.

تا آمدیم در مسیری قدم بزنیم و در منزلی بار درد دل فکنیم، چنان تقدیر نامرادی کرد که باید از این موهبت دل بکنیم…. شاید تا وقتی دیگر….

 همراه همه‌ آنان که دلی در سینه و ضمیری چو آیینه دارند، سایه‌‌هامان به سینه‌ این آیینه نقشی از تکدر و تاثر انداخته و لشکر اندوه بر جانمان تاخته است.

 ای آنانی که سوار بر بال خدمت تا ملکوت پرکشیدید و اجر زحمات خویش را دیدید، گوارایتان شهادت و این آغاز پر سعادت؛

… و ای خاندان بازماندگان مسافران کهکشان مغفرت، صبرتان جمیل و اجرتان جزیل….

شریک انبوه اندوهتان تا همیشه خواهیم ماند و دعای عشق را به نجوایی همگانی خواهیم خواند.

موسسه هنرمندان پیشکسوت

سه‌شنبه یکم خرداد ۱۴۰۳»

انتهای پیام

نظر شما