شناسهٔ خبر: 66796884 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نفت در سراشیبی کاهش قیمت

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا، تحت تاثیر دورنمای بالا ماندن نرخ‌های بهره آمریکا به مدت طولانی تر، برای سومین روز متوالی کاهش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۷۱ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش، به ۸۲ دلار و ۱۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۷۳ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش، به ۷۷ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در  معاملات روز سه شنبه، با حدود یک درصد کاهش، بسته شدند.

سیاستگذاران فدرال رزرو روز سه‌شنبه گفتند بانک مرکزی آمریکا قبل از کاهش نرخ‌های بهره، باید ماه‌های بیشتری صبر کند تا مطمئن شود تورم واقعا در حال بازگشت به سقف ۲ درصدی است. هزینه‌های استقراض بالاتر، می‌تواند رشد اقتصادی را آهسته کرده و تقاضا برای نفت را تحت فشار قرار دهد.

به گفته منابع بازار، آمار روز سه شنبه موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت و بنزین آمریکا در هفته گذشته، رشد کرده است، اما ذخایر سوخت‌های دیگر کاهش یافته است.

در آستانه تعطیلات روز یادبود که آغاز اوج گیری فصل رانندگی تابستانی در آمریکا است، قیمت خرده فروشی بنزین برای چهارمین هفته متوالی کاهش یافت. قیمت دیزل آمریکا که محصول پالایشی مهمی برای بخش صنعتی و حمل و نقل است هم کاهش داشت.

سرمایه‌گذاران منتظر انتشار جزئیات نشست سیاستگذاری اخیر فدرال رزرو و آمار هفتگی ذخایر نفت و فرآورده های نفتی اداره اطلاعات انرژی آمریکا هستند. تحلیلگران گروه ANZ در یادداشتی گفتند: جزئیات نشست کمیته بازار آزاد فدرال برای ارزیابی فدرال از تورم در سه ماهه اول و نشانه‌هایی از زمان و میزان کاهش نرخهای بهره در سال ۲۰۲۴، کنکاش خواهد شد. آنچه که داده ها به ما می‌گویند، این است که رویکرد جاری، رویکرد صبر و مشاهده است.

بر اساس گزارش رویترز، در این بین، کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، روز سه شنبه در مصاحبه ای گفت: واقعا مطمئن است که تورم منطقه یورو، تحت کنترل قرار دارد.

انتهای پیام

نظر شما