شناسهٔ خبر: 66796501 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

پیکر رئیس‌جمهور و همراهان شهیدش تشییع شد

پیکر شهدای خدمت با اقامه نماز به امامت ولی امر مسلمین، در آیینی باشکوه بر دوش مردم عزادار تهرانی تشییع شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش هنرآنلاین، علی رغم اعلام ستاد برگزاری مراسم شهدای خدمت، رئیس‌جمهور شهید آیت الله رئیسی و همراهان ایشان مبنی بر اینکه مراسم تشییع و اقامه نماز از ساعت ۷:۰۰ صبح برگزار می‌شود، مردم همیشه در صحنه و شهیدپرور پایتخت ایران اسلامی ساعاتی قبل از آغاز رسمی مراسم در خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران حضور یافتند.
ساعت ۷ و نیم صبح مراسم رسمی آغاز شد تا پس از اقامه نماز، پیکر شهدا از مسجد دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تشییع شود.
دقایقی بیشتر تا آغاز اقامه نماز بر پیکر شهدای خدمت نمانده است. نوای حاج مهدی رسولی حال و هوای خاصی به دانشگاه تهران بخشیده است.
حاج مهدی رسولی اینگونه خواند: «یه عده پای حق که می‌رسه فراری‌اند، یه عده پای حق که می‌رسه فدایی‌اند».
چه کرده بودی که تشییع‌ات بوی حسین می‌دهد. اینجا مسیر پیاده‌روی اربعین نیست، اینجا تهران است تشییع شهید جمهور، سید شهیدان خدمت…
سفر به خیر شهیدی که شدی عاقبت به خیر…
هر کس به کاری مشغول است و به طریقی زیر تابوت شهیدان را گرفته است. موکبی آب و شربت پخش می‌کند، زنان می‌گریند و بر سینه می‌کوبند. مردان بهت زده‌اند. حتی کودکان هم مرثیه می‌خوانند.
خدام امام رضا نان و خرما پخش می‌کنند.
همه چیز مردمی است و بوی سادگی می‌هد. ساده و بی آلایش همچون شهید خدمت.

تشییع رئیس جمهور 6

[ولی‌امر آمد و چه نماز با شکوهی]
در اثنای نوای سوزناک حاج مهدی، خبر می‌آید که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به زودی قرار است در جمع مردم ایران حضور یابند و بر پیکرهای شهدای خدمت نماز اقامه کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای با حضور در جمع مردم بر پیکر شهیدان خدمت نماز اقامه کردند.
پس از پایان اقامه نماز، مردم خطاب به ولی امر مسلمین شعار دادند: «ای پسر فاطمه، تسلیت تسلیت»؛ «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده».
پس از پایان اقامه نماز، مردم خطاب به ولی امر مسلمین شعار دادند: «ای پسر فاطمه، تسلیت تسلیت»؛ «این همه لشکر آمده، به عشق رهبر آمده».
بلافاصله مسوولین و مردم دور تابوت‌ها حلقه زدند و تابوت‌ها را تشییع کردند.

تشییع رئیس جمهور 4

[بهت رسانه‌های خارجی]

اسکای نیوز: ده‌ها هزار ایرانی از نخستین ساعات بامداد امروز در تهران برای شرکت در مراسم تشییع پیکرهای رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران تجمع کردند.

بخش عربی فرانس ۲۴ نیز با پوشش این مراسم: ده‌ها هزار ایرانی از صبح زود در مرکز تهران تجمع کردند.
بخش عربی سایت خبری میدل ایست: مراسم تشییع رئیس جمهور و وزیر خارجه فقید ایران با حضور جمع گسترده ای از ساکنان پایتخت این کشور در خیابان انقلاب تهران آغاز شد.
بخش عربی سایت بی بی سی: پیکرهای رئیس جمهور و وزیر خارجه فقید ایران به دانشگاه تهران رسید.
صدی البلد با انتشار یک کلیپ ویدئویی: حضور گسترده ده‌ها هزار ایرانی در خیابان‌های تهران برای شرکت در مراسم تشییع رئیس جمهور و وزیر خارجه این کشور را مشاهده می‌کنید.
سایت شبکه المیادین با پوشش لحظه به لحظه این مراسم: بعد از برگزاری مراسم تشییع میلیونی در شهر قم، اینک شاهد برگزاری مراسم باشکوه تشییع در تهران هستیم.
بوابه الاهرام مصر: ده‌ها هزار تن از ساکنان تهران در خیابان ها تجمع کردند.

روز گذشته نیز پیکر شهدای خدمت در تبریز و قم در مراسمی باشکوه و استقبال گسترده مردم تشییع شد.

پس از پایان مراسم بدرقه شهدای خدمت توسط مردم تهران، پیکر شهید جمهور صبح پنج‌شنبه در بیرجند و ظهر در حرم قدس رضوی تشییع می‌شود، برنامه تدفین پنج‌شنبه‌شب خواهد بود.

روز یکشنبه بالگرد حامل رئیس‌جمهور که برای افتتاح سد خداآفرین به منطقه مرزی رفته بود در مسیر بازگشت به تبریز، دچار سانحه شد.

این بالگرد علاوه بر رئیس‌جمهور، حامل حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی بود که تمامی سرنشینان به شهادت رسیدند.

نظر شما