شناسهٔ خبر: 66796321 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پالتیکو: آمریکا نگران شکست اسرائیل در جنگ است

محمدحسین خدائیان

مقامات آمریکایی اذعان دارند که رژیم صهیونیستی در جنگ تنها بخش کوچکی از توانایی‌های حماس را از بین برده و کاخ سفید نگران شکست این رژیم در جنگ غزه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی گزارش داد مقامات ایالات متحده به‌صورت علنی می‌گویند راهبرد رژیم صهیونیستی در غزه محکوم به شکست است و راه را برای ظهور دوباره حماس هموار می‌کند؛ اظهاراتی که از ابتدای جنگ تا همین اواخر شنیده نمی‌شد.

رسانه آمریکایی نوشت: «نهادهای اطلاعاتی ایالات متحده معتقدند تنها ۳۰ الی ۳۵ درصد از نیروهای حماس در جنگ غزه کشته شده‌اند و حدود ۶۵ درصد از تونل‌های زیرزمینی مقاومت فلسطین هم دست‌نخورده باقی مانده است».

در گزارش پالتیکو آمده است: «مقامات می‌گویند اسرائیل نتوانسته مناطق پاک‌سازی‌شده غزه را در کنترل نگه دارد، با بمباران گسترده و کمک‌های بشردوستانه ناکافی مردم غزه و دیگر جهانیان را علیه خود شورانده و همچنین نتوانسته از جذب نیروی جدید توسط حماس جلوگیری کند.»

پالتیکو به نقل از منابع آگاه آمریکایی گزارش داد حماس حداکثر ۳۵ درصد از نیروهای خود را در این جنگ از دست داده، اما در همین بازه زمانی هزاران عضو جدید جذب کرده است.

آمریکایی‌ها از هفتم اکتبر از هرگونه انتقاد از رژیم صهیونیستی خودداری می‌کردند اما حالا لجبازی این رژیم در برابر پذیرش پیشنهادات آمریکا باعث شده واشنگتن انتقاد از شیوه‌های جنگی این رژیم را به عرصه عمومی بکشاند؛ اقدامی که موجب افزایش اختلاف آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است.

«چارلز براون» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این باره می‌گوید: «فقط کافی نیست که وارد منطقه شوید و آن را از دشمنان خود پاک‌سازی کنید. بلکه باید وارد شوید، کنترل خود را بر منطقه حفظ کنید و در آن ثبات برقرار کنید. اگر این اتفاق نیفتد، وقتی از آنجا خارج شوید، دشمنانتان دوباره کنترل را به دست می‌گیرند»

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در روز سه‌شنبه به سی.ان.ان گفت: «ما باید از شر حماس خلاص شویم، وگرنه آینده‌ای برای غزه وجود ندارد.» با این حال، حتی آمریکایی‌ها هم هر روز بیشتر از قبل نگران این می‌شوند که چنین هدفی قابل دستیابی نباشد.

انتهای پیام

نظر شما