شناسهٔ خبر: 66794848 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هیات اجرایی استان کرمانشاه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آماده است

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با یادآوری برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت امسال در کرمانشاه؛ از آمادگی هیات اجرایی انتخابات استان برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مدت اعلام شده از سوی شورای نگهبان خبر داد.

صاحب‌خبر -


هیات اجرایی استان کرمانشاه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آماده است
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،  علی شعبانی به اصل ۱۳۱ قانون اساسی در صورت فوت، بیماری و عدم توانایی رییس جمهور منتخب برای اداره کشور اشاره کرد، که با تصمیم مقام معظم رهبری و شورای نگهبان باید ظرف ۵۰ روز رییس جمهور بعدی انتخاب شود.
وی بیان کرد: شورای نگهبان روز هشتم تیرماه را روز انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرده و کاندیداها ۸ تا ۱۰ خرداد فرصت دارند برای نامزدی در این انتخابات ثبت نام کنند.
شعبانی گفت: با توجه به اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در یک و ۲ ماه گذشته برگزار شده، هیات های نظارت و اجرایی استان برای انتخابات چه به صورت الکترونیکی چه صندوق رای در این مدت کوتاه آمادگی کافی دارند.
رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه  تاکید کرد: منتظر ابلاغیه و دستورالعمل های ستاد مرکزی انتخابات هستیم تا براساس آن برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان برنامه ریزی کنیم.
وی مهم ترین معیار و ملاک برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده را بیانات مقام معظم رهبری عنوان کرد.
سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به شهادت نایل شد.

نظر شما