شناسهٔ خبر: 66792990 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

مراسم وداع تهرانی ها با رییس جمهور شهید و همراهانش برگزار شد

مراسم وداع تهرانی ها با رییس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهانش با حضور خیل عظیم جمعیت پایتخت نشینان در خیابان‌ انقلاب تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران، شهید «حسین‌ امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله «محمد‌علی آل‌هاشم» نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی، «مالک رحمتی» استاندار استان آذربایجان‌شرقی، سردار «سید مهدی موسوی سرتیم حفاظت رئیس جمهور و سایر شهدای خدمت بعد از اقامه نماز به امامت حضرت امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر مطهر شهدا از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی با حضور باشکوه تهرانی‌ها برگزار شد. 

پیکر مطهر شهدای خدمت بعد از برگزاری مراسم تشییع در تهران قرار است، جهت تشییع و طواف در حرم مطهر حضرت ‌الحجج امام رضا (ع) به مشهد منتقل شود. 
 

 اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در این مراسم، اظهار کرد: اعلام می‌کنم که به نام گروه‌های مقاومت فلسطین و از غزه آمده‌ایم که به رهبر جمهوری اسلامی ایران و مردم ایران تسلیت بگوییم.

اسماعیل هنیه تصریح کرد: در ماه رمضان دیداری با آقای رئیسی داشتیم و به مواضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در دفاع از فلسطین گوش کردیم. در این دیدار ایشان به چند محور اشاره کرد.

وی افزود: ایشان گفت مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام و مسلمانان است و اینکه امت اسلامی باید زمینه را برای آزادی سرزمین فلسطین فراهم کند. اینکه مسئله فلسطین فقط یک مسئله سیاسی نیست بلکه در عمق جهان اسلام جای دارد.

هنیه تاکید کرد: ایشان همچنین گفت که مقاومت در فلسطین، سنگر اول محور مقاومت و امت اسلامی است. او گفت ما در جمهوری اسلامی ایران به حمایت از ملت فلسطین تا تحقق اهداف آنان ادامه می‌دهیم.

وی گفت: نبرد طوفان الاقصی از دیگر مواردی بود که ایشان به آن اشاره کردند. او تاکید کرد طوفان الاقصی زلزله‌ای بود که قلب رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد و یک تحول در سطح جهانی ایجاد کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس ادامه داد: مطمئن هستیم جمهوری اسلامی ایران به راه خود در حمایت از مردم فلسطین توسط رهبری انقلاب و مسئولانش ادامه خواهد داد تا روزی که بر فراز قدس شریف پرچم‌ توحید و پیروزی را برافراشته سازیم.

بعد از سخنرانی و مداحی، حوالی ساعت 9 رهبر معظم انقلاب بر پیکر شهدا نماز اقامه کردند و ابدان مطهر بر دستان مردم پایتخت که از ساعت‌ها قبل به‌صورت انبوه به سمت دانشگاه تهران حرکت کرده‌ بودند، تشییع شد.

شب گذشته مراسم وداع با رئیس‌جمهور شهید و همراهانش در مصلای تهران با حضور پرشور مردم پایتخت برگزار شد و عصر امروز نیز مراسم بزرگداشت شهدای خدمت با حضور مقامات خارجی و بین‌المللی در تهران برگزار می‌شود. صبح پنج‌شنبه پیکر شهید رئیسی در خراسان جنوبی و سپس عصر فردا در مشهد بدرقه و در حرم رضوی به خاک سپرده می‌شود.

علاوه بر شخصیتهای لشکری و کشوری جمهوری اسلامی ایران، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، اسامه حمدان عضو دفتر سیاسی حماس،  و برخی از نمایندگان و شخصیت‌های بین المللی مقاومت اسلامی نیز در مراسم اقامه نماز و تشییع در دانشگاه تهران حضور یافتند.

در ساعت 8 و 15 دقیقه پیکرهای مطهر شهدای خدمت و رئیس جمهور وارد دانشگاه تهران شد.

در ادامه مراسم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تشییع شهید آیت‌الله رئیسی و همراهانش در دانشگاه تهران حضور یافتند.
 

رهبر معظم انقلاب اسلامی با ورود به این مراسم بر پیکر مطهر شهدا نماز را اقامه کردند.

پس از اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر شهدا، ابدان مطهر رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت توسط مردم به سمت میدان آزادی تشییع شد.

اقشار مختلف مردم با حضور در دانشگاه و پس از تکمیل ظرفیت آن، در خیابان‌های اطراف و منتهی به محل برگزاری مراسم به سوی میدان انقلاب و خیابان آزادی حرکت کردند.

در این مراسم گروه‌هایی از مردم در قالب دسته‌های سینه‌زنی به اقامه‌ی عزا در وداع با «رئیسیِ عزیز» پرداختند.

از جمله نکات جالب توجه اینکه در مسیر تشییع پیکر ابدان مطهر شهدا، پرچم فلسطین و گروه‌های مقاومت به‌چشم می‌خورد.

بخشی از مردم، پوستر رئیس‌جمهورِ شهید و شهید حاج قاسم سلیمانی را در دست داشتند و در فراق خدمتگزاران‌شان می‌گریستند.
 

روز گذشته مردم تبریز و قم در پایان آخرین سفر استانی شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی در استقبال وی و همراهان شهیدش سنگ تمام گذاشتند و امروز تهرانی ها از اولین ساعت بامداد سپاه پوشان و با حزن و اندوه از پیکر شهدای دولت سیزدهم استقبال کردند.

پیش از این اعلام شده بود که مراسم تشییع و اقامه نماز بر پیکر آیت‌الله سیّدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، آیت‌الله آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی، رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و همراهان ایشان در سانحه هوایی، به امامت رهبر معظم انقلاب از ساعت ۷:۳۰ صبح امروز چهارشنبه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در جریان سانحه‌ای که برای بالگرد رئیس جمهور رخ داد، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، امیر عبداللهیان ، آیت الله آل هاشم ، استاندار آذربایجان شرقی و سردار سیدمهدی موسوی رئیس یگان حفاظت رئیس‌جمهوری و سه خدمه پروازی این بالگرد در حین خدمت‌رسانی به شهادت رسیدند.
 

انتهای پیام/

نظر شما