شناسهٔ خبر: 66797792 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

بازتاب تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی در رسانه‌های خارجی

همزمان با تشییع پیکر شهید آیت الله ابراهیم رئیسی و همراهان وی، رسانه‌های خارجی این مراسم و حضور گسترده مردم را پوشش دادند.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت، شهید آیت الله رئیسی و همراهان وی که در 30 اردیبهشت ماه در سانحه سقوط بالگرد به شهادت رسیدند، صبح امروز با حضور میلیون‌ها نفر از مردم تهران از دانشگاه تهران آغاز شد و مقام معظم رهبری بر پیکر این شهدا نماز اقامه کردند.

این خبر، سوژه اصلی امروز رسانه‌های خارجی بود و به پخش مستقیم این مراسم پرداختند.
 
این مراسم که با حضور گسترده مردم تهران همراه بود، مورد توجه بسیاری از رسانه‌های خارجی قرار گرفت و برخی نیز به این مراسم را به طور مستقیم پوشش دادند.
 
بی‌بی‌سی
بی‌بی‌سی نوشت جمعیت زیادی در مراسم تشییع رئیس جمهور فقید ایران در پایتخت گردهم آمده‌اند. تصاویر تلویزیونی خیابان‌های تهران را مملو از عزادارانی به تصویر می‌کشد که بسیاری از آنها تصویر آیت‌الله رئیسی یا پرچم ایران را در در دست دارند.
 
نیویورک تایمز
نیویورک تایمز نوشت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر معظم ایران روز چهارشنبه در حالی که هزاران نفر از مردم ایران در خیابان‌های تهران جمع شده بودند، برای رئیس‌جمهور کشور که در سانحه سقوط بالگرد جان باخت، نماز میت اقامه کردند.
 
فرانس ۲۴
فرانس ۲۴ در گزارشی به انعکاس حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید ایران و هیئت همراه وی در سانحه سقوط بالگرد پرداخت. این رسانه نوشت در مرکز شهر، مردم در داخل و اطراف دانشگاه تهران با در دست داشتن تصاویر رئیسی گرد هم آمده‌اند؛ جایی که آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی بر پیکر رئیس جمهور و همراهانش از جمله حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه نماز اقامه کردند.
 
خبرگزاری فرانسه
خبرگزاری فرانسه (ای‌اف‌پی)  خبر اصلی خود را به پوشش مراسم تشییع رئیس جمهور ایران اختصاص داد و تصویری از حضور گسترده مردم در این مراسم را منتشر کرد.
 
دیلی‌میل
روزنامه دیلی‌میل انگلیس مراسم تشییع پیکر آیت‌الله رئیسی و همراهانش را با تیتر «حضور ده‌ها هزار نفری مردم در خیابان‌های تهران» بازتاب داد و به روایت مراسم پرداخت.
 
اسپوتنیک
اسپوتنیک روسیه اعلام کرد ایرانیان برای شرکت در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور فقید به خیابان‌ها آمدند.
 
خبرگزاری رویترز و ایندیپندنت انگلیس نیز مراسم تشییع پیکر شهید آیت‌الله رئیسی، شهید امیرعبداللهیان و همراهان در تهران را به صورت زنده پوشش دادند.
 
خلیج تایمز
این رسانه نوشت ده‌ها هزار نفر از مردم ایران چهارشنبه به خیابان‌های تهران آمدند تا به مراسم تشییع جنازه ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و هیئت همراهش که روز یکشنبه در سانحه سقوط بالگرد جان باختند، بپیوندند.
 
الجزیره
الجزیره نوشت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در مراسم تشییع ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور فقید و هیئت همراه که در سانحه سقوط بالگرد جان باختند، نماز اقامه کردند.
 
المیادین
این رسانه گزارش داد تهران، پایتخت ایران شاهد حضور جمعی از مسئولان و انبوه مردم ایران بود که برای شرکت در مراسم تشییع پیکر سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه و همراهانشان جضور داشتند. در این مراسم تشییع، سید علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران بر پیکرها نماز اقامه کردند. اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله از جمله مقاماتی بودند که در مراسم تشییع در تهران شرکت کردند.
 

نظر شما