شناسهٔ خبر: 66791938 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

(تصاویر) M۱۰۳۰-M۱؛ نسخه نظامی موتورسیکلت کاواساکی در خدمت ارتش آمریکا (تصاویر) M۱۰۳۰-M۱؛ نسخه نظامی موتورسیکلت کاواساکی در خدمت ارتش آمریکا

علاوه بر سواری سنتی و قابل اعتماد با اسب – که توسط سربازان گروه پنجم نیروی ویژه در طول روز‌های آغازین حمله به افغانستان خبرساز شد – حرکت سریع در زمین‌های باز با موتورسیکلت‌های آفرودی یکی از راه‌های دیگری است که ارتش ایالات متحده به کمک آن به انجام ماموریت‌های شناسایی سبک می‌پردازد. به گزارش

صاحب‌خبر -

علاوه بر سواری سنتی و قابل اعتماد با اسب – که توسط سربازان گروه پنجم نیروی ویژه در طول روز‌های آغازین حمله به افغانستان خبرساز شد – حرکت سریع در زمین‌های باز با موتورسیکلت‌های آفرودی یکی از راه‌های دیگری است که ارتش ایالات متحده به کمک آن به انجام ماموریت‌های شناسایی سبک می‌پردازد.

به گزارش روزیاتو، در حالی که موتورسیکلت‌های نظامی عمدتاً برای نیرو‌های عملیات ویژه در نظر گرفته شده‌اند، نیروی تفنگداران دریایی ایالات متحده نیز روزگاری بیش از ۴۰۰ دستگاه موتورسیکلت کاواساکی KLR ۶۵۰ اصلاح‌شده (با نام M۱۰۳۰-M۱) را برای مأموریت‌های دیده‌بانی، پیام رسانی و نظارت در اختیار گرفت.

M۱۰۳۰-M۱؛ نسخه نظامی موتورسیکلت کاواساکی در خدمت ارتش آمریکا

HDT حدود ۴۴۰ دستگاه از این موتور‌ها را تا اواخر دهه ۲۰۰۰ برای تفنگداران دریایی تولید کرد، زمانی که این موتورسیکلت‌ها به تدریج کنار گذاشته شدند. گزارش‌ها حاکی از آن است که بسیاری از کشور‌های ناتو نیز M۱۰۳۰-M۱ را سفارش داده‌اند، اگرچه جزئیات در مورد اینکه کدام کشور‌ها هستند و تعداد سفارش آن‌ها چقدر بوده، هنوز مشخص نیست. این موتورسیکلت‌ها امروز دیگر در سرویس نظامی نیستند و کل ناوگان آن‌ها چندی پیش در بازار غیرنظامی به حراج گذاشته شد. اگر خوش شانس باشید، ممکن است امروز بتوانید یک نمونه در حال اجرا پیدا کنید.

منبع: fararu-737812

نظر شما