شناسهٔ خبر: 66791010 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

رئیس کل دادگستری ایلام خبر داد؛

رفع تصرف ۳۲۵ هکتار از اراضی ملی ایلام

رئیس کل دادگستری ایلام از رفع تصرف ۳۲۴.۸ هکتار از اراضی ملی استان با صدور حکم قضائی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج، عمران علی‌محمدی رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: با رای شعبه ششم دادگاه تجدید نظر استان، ۳۲۴.۸ هکتار از اراضی ملی واقع در شهرستان آبدانان رفع تصرف و به بیت‌المال اعاده شد.

وی با اشاره به سیاست‌های دستگاه قضائی در خصوص صیانت از اراضی ملی و حفاظت از منابع طبیعی، بر برخورد قاطع دادگستری استان با هرگونه تخلف و دست‌اندازی به بیت‌المال تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام، ادامه داد: صیانت از اراضی ملی و حفاظت از منابع طبیعی از ماموریت‌های مهم سند تحول و تعالی قضائی در زمینه احیای حقوق عامه و گسترش عدالت است و مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر مقابله با تصرف اراضی ملی و انفال و حفاظت از بیت‌المال، برخورد با متصرفین اراضی ملی و منابع طبیعی را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار داده‌ایم.

علی‌محمدی با تاکید بر لزوم نظارت مضاعف دستگاه‌های ذیربط در حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی، خاطرنشان کرد: انتظار داریم کلیه دستگاه‌های مسئول در راستای تکالیف قانونی خود نظارت‌هایشان را تشدید کنند تا از هرگونه تصرف در این اراضی جلوگیری به عمل آید.

وی در پایان تصریح کرد: آحاد مردم باید خود را در حفاظت از بیت‌المال مسئول دانسته و در صورت مشاهده تخلف مراتب را به مراجع قانونی گزارش کنند.

 

نظر شما