شناسهٔ خبر: 66790391 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

برگزاری مراسم وداع با پیکر شهیدان خدمت در مصلی تهران

مراسم وداع با پیکر شهید سید ابراهیم رئیسی و همراهان با حضور اسماعلی رئیس دفتر رئیس جمهور، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر، اسماعیلی وزیر فرهنگ و جمع کثیری از مردم پایتخت از ساعات ابتدایی شب در حال برگزاری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین،مراسم وداع با پیکر شهید سید ابراهیم رئیسی و همراهان با حضور غلامحسین اسماعلی رئیس دفتر رئیس جمهور، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر، اسماعیلی وزیر فرهنگ و جمع کثیری از مردم پایتخت از ساعات ابتدایی شب در حال برگزاری است. 

پیکرها حوالی ساعت ۲۲ به مصلی تهران رسید و محمدحسین پویانفر مداح اهل بیت پس از قرائت زیارت خاصه امام رضا(ع) دقایقی به مداحی پرداخت.

سردار اشتری، مداحان اهل بیت از جمله حاج منصور ارضی، محمود کریمی نیز در مراسم حضور داشتند.

حجت الاسلام محسن محمودی رئیس شورای هماهنگی تهران در این مراسم دقایقی به سخنرانی پرداخت و گفت: ساعت ها معطل پیکری شدید که یک شبانه روز در کوه ها به دنبالش می گشتند.

وی افزود: این ساعات یاد زینب(س) افتادم. میان قتلگاه می گفت: «گلی گم کرده ام می جویم او را.» ۹ دی در همین مکان رئیسی آمد از فتنه گران برائت جست و در دهان رئیس جمهور آمریکا کوبید. او ۲۲ بهمن ها از انقلاب و نظام دفاع کرد. رئیسی همه هستی خود را برای اسلام داد.

رئیس شورای هماهنگی تهران بیان داشت: می بینیم این روزها در تبریز و قم چه خبر بود و فردا چه غوغایی خواهد بود در تهران. فردا ۹ صبح بر پیکرها توسط رهبری نماز اقامه شده و تا میدان آزادی شهدا را تشییع خواهیم کرد. پیکرهایی که خسته هستند. خدا می داند چه بر آنها در دره ها گذشت اما آنها با خدا معامله کرد.

وی گفت: اما همه بدانند راه رئیسی و انقلاب و ولایت ادامه دارد.

سپس با ورود پیکرها به داخل شبستان حاج محمود کریمی به مداحی پرداخت و ذکر یا حسین(ع) توسط مردم بلند شد.

پیکر شهدای خدمت صبح امروز در تبریز و عصر امروز در قم تشییع شد.

صبح چهارشنبه ۲ خرداد هم مراسم تشییع در تهران از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی برگزار می‌شود.

صبح پنجشنبه ۳ خرداد نیز این مراسم در بیرجند و عصر آن روز در مشهد برگزار خواهد شد و سپس پیکر وی در حرم مطهر رضوی دفن می‌شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما