شناسهٔ خبر: 66789735 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

چطور بفهمیم امکانات هوش مصنوعی به گوشی سامسونگ اضافه شده‌اند...

اقتصاد ایران: اگر آپدیت One UI 6.1 را دریافت کرده‌اید، با این روش ها وجود قابلیت‌های Galaxy AI در گوشی سامسونگ خود را بررسی کنید.

صاحب‌خبر -

سامسونگ به‌طور گسترده انتشار به‌روزرسانی پرسروصدای One UI 6.1 برای طیف وسیعی از گوشی‌های هوشمند خود را آغاز کرده و اکنون سری‌های مختلف از پایین‌رده تا پرچمدار از جدیدترین امکانات آپدیت جدید رابط کاربری سامسونگ برخوردار شده‌اند، اما این آپدیت همه‌ی امکانات این نسخه را در اختیار هر مدلی از گوشی‌های گلکسی قرار نداده است.

یکی از مهم‌ترین امکانات One UI 6.1 قابلیت‌های هوش مصنوعی یا همان Galaxy AI است که تنها در اختیار برخی از گوشی‌ها و تبلت‌های بالارده‌ی سامسونگ قرار گرفته است و حتی تفاوت‌هایی بین امکانات مختلفی که این ویژگی ارائه می‌دهد در مدل‌های مختلف دیده می‌شود.

اگر می‌خواهید بررسی کنید که آیا گوشی شما جزء مدل‌های واجد شرایط دریافت گلکسی AI بوده یا خیر، در این مقاله انواع روش‌های ممکن برای شناسایی این موضوع را آموزش می‌دهیم.

کپی لینک

بررسی گزارش تغییرات به‌روزرسانی One UI 6.1

آسان‌ترین راه مشاهده گزارش تغییرات اولیه زمان اسکن برای به‌روزرسانی‌ در قسمت Software Update تنظیمات است. قابلیت Galaxy AI را می‌توان مهم‌ترین ویژگی One UI 6.1 محسوب کرد، پس اشاره‌ی سامسونگ به آن در اولین فرصت دوراز ذهن نیست.

بررسی گزارش تغییرات به‌روزرسانی One UI 6.1 با قابلیت  Galaxy AI
عکس (۱)
بررسی گزارش تغییرات به‌روزرسانی One UI 6.1 در گوشی A54
عکس (۲)

براساس تصاویر بالا، در عکس شماره (۱) به قابلیت Galaxy AI اشاره شده است، درحالی‌که در عکس شماره (۲) خبری از آن نیست.

در بسیاری از گوشی‌های میان‌رده سامسونگ به ابزار ویرایش عکس مبتنی‌بر هوش مصنوعی با عبارت «AI-based image editing tools» اشاره می‌کند که منظور ویژگی‌هایی مشابه لمس و نگه‌داشتن سوژه در تصویر برای برش و کپی‌کردن آن برای استفاده در عکسی دیگر است. این ویژگی درواقع مبتنی‌بر هوش مصنوعی نیست و قابلیت Galaxy AI بسیار پیشرفته‌تر کار می‌کند.

کپی لینک

مشاهده منوی Advanced intelligence در تنظیمات

اگر گوشی شما به ویژگی Galaxy AI مجهز شود در بخش تنظیمات در قسمت Advanced features سربرگی با نام Advanced intelligence مشاهده خواهید کرد که منوی تنظیمات ویژگی‌های هوش پیشرفته است و درهر بخش علاوه‌بر توضیحات کارایی، امکان فعال یا غیرفعال کردن آن را دارید.

بخش Advanced Features در تنظیمات گوشی سامسونگ
شماره (۱)
بخش Advanced Intelligence در تنظیمات گوشی سامسونگ
شماره (۲)
ورود به بخش Advanced Intelligence در تنظیمات گوشی سامسونگ
شماره (۳)

این بخش در دستگاه‌های بدون قابلیت Galaxy AI یا دستگاه‌هایی که فقط قابلیت Circle to Search گوگل را دارند، پیدا نمی‌شود. اگر نمی‌دانید دستگاه شما از ویژگی Circle to Search پشتیبانی می‌کند کافی است دکمه هوم را لمس کنید و نگهدارید تا ببینید این ویژگی فعال می‌شود یا خیر. روش دیگر این است که به مسیر Settings > Display > Navigation bar بروید تا تنظیمات Circle to Search را در پایین صفحه ببینید.

کپی لینک

ویدئوهای راهنمای استفاده از Galaxy AI

درنهایت یکی از راه‌هایی که می‌توان فهمید که گوشی به Galaxy AI مجهز شده، مشاهده نکات و راهنماهای مربوط به این بخش در اپلیکیشن Tips سامسونگ است. اگر دستگاه شما از ویژگی Galaxy AI پشتیبانی کند، می‌توانید با کمک ویدئوهای کوتاه بخش راهنمای Tips and user guide در تنظیمات گوشی، از چگونگی بهره‌مندی از این ویژگی‌ها مطلع شوید.

ورود به بخش Tips در تنظیمات گوشی سامسونگ
شماره (۱)
راهنمای استفاده از Galaxy AI در بخش Tips
شماره (۲)
ویدئوهای راهنمای استفاده از Galaxy AI در بخش Tips
شماره (۳)
  • وارد تنظیمات شوید.
  • روی Tips and user guide بزنید.
  • کارت Advanced intelligence را در ابتدای صفحه مشاهده می‌کنید روی آن بزنید تا فهرستی از تمام ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی گوشی سامسونگ را ببینید و با لمس هرکدام دموی کوتاهی از عملکرد آن را مشاهده کنید.

قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI سامسونگ امکان ترجمه لحظه‌ای تماس‌ها، چت‌ها و گفتگوها را فراهم می‌کند و به کاربر در نوشتن متن و تولید محتوا نیز کمک می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما