شناسهٔ خبر: 66789555 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

وزیر اسرائیلی: تسلط بر نوار غزه، کافی نیست، بلکه باید فلسطینی‌ها را کوچاند

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با تأکید بر لزوم اشغال نوار غزه از سوی این رژیم، مدعی شد که این مسئله نیز کافی نیست و باید کاری کرد که مردم فلسطین، کوچانده شوند.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه مدعی شد که اشغال کامل نوار غزه از سوی این رژیم، به هیچ عنوان کافی نیست. بن گویر با این ادعا که باید فلسطینی‌ها را تشویق به مهاجرت کرد، مدعی شد: باید در نوار غزه، شهرک‌های یهودی احداث کرد. البته این مسئله نیز کفایت نمی‌کند، بلکه مهمترین اقدام، تشویق فلسطینی‌ها به مهاجرت داوطلبانه است!».

به گزارش فارس، وی صدور حکم بازداشت برای برخی از سران این رژیم از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و «یوآو گالانت» وزیر جنگ را «یهودستیزانه» دانست و خواستار افزایش شدت جنگ علیه غزه شد. در پی حملات اخیر رژیم صهیونیستی به رفح، شمار زیادی از آوارگانی که در این منطقه مستقر شده بودند، مجبور شدند این منطقه را ترک کنند.

گالانت هم امروز ادعا کرد: اقدام دادستان دیوان بین المللی کیفری در مقایسه حماس و اسرائیل منزجر کننده است. تلاش این دادستانی برای سلب حق دفاع از خود اسرائیل و آزادی ربوده‌شدگان باید رد شود». وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه تاکید کرد که «ما صلاحیت این دادگاه را به رسمیت نمی‌شناسیم».

دادستان دیوان بین المللی کیفری کریم خان، روز گذشته در مصاحبه با سی. ان. ان گفت که دادگاه بین‌المللی کیفری به دنبال صدور حکم بازداشت برای رهبر حمای در غزه یحیی السنوار و بنیامین نتانیاهو، به اتهام «جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت» به دلیل حملات ۷ اکتبر به اسرائیل و متعاقب آن جنگ غزه است.

وی تصریح کرد که این دیوان به دنبال صدور قرار بازداشت برای وزیر جنگ اسرائیل و دو تن دیگر از رهبران حماس نیز هست. نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم روز دوشنبه به تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی علیه خود و وزیر جنگش واکنش نشان داد و گفت: «تصمیم دیوان کیفری بین‌المللی شکل جدیدی از یهودی ستیزی بوده و هر کسی که بخواهد ما را نابود کند، نابود می‌کنیم».

وی بار دیگر ادعای خود را علیه مقاومت فلسطین تکرار کرد و گفت که «اسرائیل حماس را سرنگون خواهد کرد و پیروزی کامل را بدست می‌آورد».

نظر شما