شناسهٔ خبر: 66789457 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

پیام علی باقری به مناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهان پیام علی باقری به مناسبت شهادت رئیس جمهور و همراهان

علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه به مناسبت شهادت شهید آیت الله رئیسی و شهید دکتر امیرعبداللهیان پیامی صادر کرد. متن پیام به شرح زیر است: بسم الله الرحمن الرحیم مِّنَ ٱلمُومِنِینَ رِجَال صَدَقُواْ مَا عَهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَّن قَضَى نَحبهُۥ وَ مِنهم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا

صاحب‌خبر -

علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه به مناسبت شهادت شهید آیت الله رئیسی و شهید دکتر امیرعبداللهیان پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِّنَ ٱلمُومِنِینَ رِجَال صَدَقُواْ مَا عَهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَّن قَضَى نَحبهُۥ وَ مِنهم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُواْ تَبدِیلا

شهادت حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب و جهادی، جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان، وزیر محترم و انقلابی امور خارجه، حضرت آیت الله آل هاشم، امام جمعه محترم تبریز و دیگر همراهان‌شان، در مسیر انجام خدمتی دیگر به مردم و برای تعمیق صلح و دوستی میان ملت‌های منطقه را از سوی خود و همکارانم در وزرات امور خارجه حضور مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (دام ظله العالی)، خانواده محترم ایشان و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم.

حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی و جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان، افتخار خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران را در کارنامه زندگی پربرکت خود داشتند و عروج در حین خدمت، بهترین پاداش الهی برای مجاهدان برگزیده خویش است.

اینجانب در دوران همکاری با خادم‌الرضا، حضرت آیت الله دکتر رئیسی در دو جایگاه رئیس قوه قضائیه و رئیس قوه مجریه، و در دوران همکاری با جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان، از نزدیک شاهد خدمات ماندگار و اثرگذار آن‌ها به نظام مقدس اسلامی و عشق عمیق آن‌ها به ملت بزرگوار ایران اسلامی بوده‌ام.

حضرت آیت الله دکتر رئیسی در طول خدمات برجسته خود در موقعیت‌های مختلف از جمله در دوران ریاست جمهوری، جلوه‌هایی از حکمرانی جهادی و انقلابی را با ارائه خدمات برجسته به مردم عزیز ایران در زمینه‌های مختلف به نمایش گذاشتند.

رئیس جمهور فقید، به دقت دیپلماسی مبتنی بر اصل راهبردی «عزت، حکمت، مصلحت» را با هدف دفاع همه‌جانبه از حقوق ملت بزرگ ایران، تقویت همکاری در روابط خارجی با اولویت سیاست همسایگی، اعتلای بیش از پیش جایگاه جمهوری اسلامی ایران در نظام بین‌الملل، حمایت از ملت مظلوم فلسطین و دیگر مستضعفین در مقابل سلطه‌گری استکبار جهانی و رژیم جنایتکار صهیونیستی مدنظر داشتند.

شناخت ژرف جناب آقای دکتر امیرعبداللهیان به عنوان یاری نزدیک و دلسوز برای رئیس جمهور محترم از جبهه مقاومت، مردم و کشور‌های منطقه، مرکز ثقل مهمی برای پیشبرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران از جمله در زمینه سیاست همسایگی، ارتقای روابط دوستانه با ملت‌ها و دولت‌ها و دفاع از مردم فلسطین به شمار می‌آمد.

اهتمام ایشان به سعادت و امنیت ملت‌های منطقه به ویژه در دوران مسئولیت وزارت امور خارجه، مثال زدنی بود و عروج ایشان در مسیر بازگشت از عرصه‌ای دیگر از خدمت در همین راستا، شاهد دیگری بر این مدعا است.

منش و عملکرد برادر عزیزم حسین امیرعبداللهیان بازتاب باور قلبی عمیق ایشان به مبانی اصیل انقلاب اسلامی و دغدغه‌مندی برای تأمین حداکثری منافع اسلامی و ملی بود. تلاش‌های بی‌شائبه و خستگی‌ناپذیر وی برای تحقق اهداف سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، به ویژه در زمینه حمایت از محور مقاومت، توسعه هر چه بیش‌تر دوستی با همسایگان و مودت با مسلمانان، تقویت مناسبات با قدرت‌های نوظهور و ائتلاف‌های نوین چندجانبه و نیز سجایای والای اخلاقی ایشان از جمله حسن خلق و تواضع ایشان برای همیشه ماندگار خواهد بود.

فقدان این شهدای عزیز خسران بزرگی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مجموعه وزارت امورخارجه است. قطعاً خط‌مشی و افکار ارزشمند و بلند ایشان برای پیشبرد سیاست خارجی کشورمان، از جمله در وزارت امور خارجه با استفاده از تمام ظرفیت‌ها ادامه خواهد یافت، و تلاش می‌شود این حادثه ناگوار، خللی در وظایف و مسؤولیت‌های خطیر خادمان صدیق ملت ایران در دستگاه دیپلماسی وارد نسازد.

همچنین، اینجانب از پیام‌های تسلیت و همدردی اقشار مختلف مردم و مقامات دیگر کشور‌ها در این زمینه صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نمایم. بی تردید ملت بزرگ ایران، قدردان خدمتگزاران خویش است و راه روشن خود را با اتکای به قدرت لایزال الهی و رهنمود‌های داهیانه مقام معظم رهبری مدظله العالی طی خواهد کرد.

از خداوند متعال برای روح مطهر شهدای این سانحه، صمیمانه علو درجات و رحمت الهی و برای بازماندگان صبر جزیل مسألت می‌کنم.

علی باقری

سرپرست وزارت امور خارجه

منبع: fararu-737767

نظر شما