شناسهٔ خبر: 66789085 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحریم مراسم فرهنگی حامیان اسرائیل در انگلیس

موسیقی دانان و هنرمندان، مراسم و جشنواره‌هایی را که حامیان اسرائیل در انگلیس برگزار می‌کنند، تحریم می‌کنند.

صاحب‌خبر -

تحریم مراسم فرهنگی حامیان اسرائیل در انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ روزنامه گاردین نوشت، چون بانک بارکلیز (Barclays)، یکی از حامیان مالی اسرائیل، جشنواره "گریت اسکیپ" (Great Escape) را در شهر بندری برایتون در انگلیس برگزار می‌کند، هنرمندان و موسیقی دانان این مراسم را تحریم می‌کنند.
این روزنامه نوشت این جدیدترین تحریم یک مراسم فرهنگی مشهور، علیه حامیان اسرائیل در انگلیس است. به نوشته گاردین، در حالی که در سالیان گذشته، معمولا بلیت این جشنواره به سرعت به فروش می‌رفت اکنون بیش از یک سوم بلیت‌ها بدون مشتری مانده است.
سخنرانان اصلی انصراف داده اند؛ خبرنگاران درباره این مراسم خبر و گزارش تهیه نمی‌کنند و کل این مراسم، شکوه گذشته خود را به خاطر جنگ اسرائیل در غزه، از دست داده است.
گاردین نوشت بسیاری از اجرا‌ها در جشنواره "گریت اسکیپ"، به خاطر تحریمی که هواداران فلسطین اعمال کرده اند، لغو شده است، زیرا بانک بارکلیز، حامی مالی این مراسم، در فهرست موسساتی است که به خاطر حمایت از اسرائیل، تحریم شده است.
این روزنامه نوشت حامیان فلسطین در انگلیس می‌گویند بانک بارکلیز به شرکت‌های جنگ افزارسازی که به ارتش اسرائیل کمک می‌کنند، سرمایه می‌دهد.
مقامات جنبش "گروه‌های موسیقی بارکلیز را تحریم می‌کنند" (Bands Boycott Barclays (BBB)) که تحریم جشنواره "گریت اسکیپ" را سامان می‌دهد اعلام کرده است این بانک، با برگزاری این جشنواره موسیقی، می‌خواهد"اعتبارش را بشوید".
روزنامه گاردین نوشت در ماه‌های اخیر، شماری از مراسمی که با شرکت اسرائیلی‌ها یا حامیان آنان در انگلیس برگزار می‌شود، از جمله "مراسم بررسی کتاب در لندن" (London Review of Books lecture series)، نمایشگاه ۵۰ نفر از مجسمه سازان و هنرمندان صنایع دستی، تئاتر منچستر، نمایشگاه آثار هنری بریستول، به منظور حمایت از مردم فلسطین، لغو یا کمرنگ برگزار شد، زیرا حامیان فلسطینیان، آن‌ها را تحریم کردند.
این روزنامه نوشت در زمان نمایش فیلم‌های اسرائیلی در سینمایی در شمال لندن نیز حامیان فلسطینی در برابر سینما تظاهرات کردند، زیرا بخشی از هزینه این جشنواره را دولت اسرائیل پرداخته بود. به نوشته گاردین، اواخر این هفته قرار است جشنواره "ادبیات هی" (Hay literary) در منطقه کمبریج شایر در انگلیس آغاز شود که قرار است تظاهرات ضد اسرائیلی در برابر آن برگزار شود. گروه "کتاب‌های بدون فسیل" (Fossil Free Books) اعلام کرده است شرکت سرمایه گذار بیلی گیفورد (Baillie Gifford) که در زمینه سوخت‌های فسیلی فعال است، حامی این جشنواره است و به همین علت، در اعتراض به آن، تظاهرات می‌کند.
گاردین نوشت گروه‌های حامی فلسطین می‌گویند همان گونه که تحریم فعالیت‌های رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی، آن رژیم نژادپرست را سرنگون کرد، ادامه تحریم‌های ضد رژیم آپارتاید اسرائیل نیز کارساز است. این روزنامه نوشت تا زمانی که جنگ اسرائیل در غزه ادامه یابد، تظاهرات ضد اسرائیلی و تحریم مراسم اسرائیلی‌ها نیز در انگلیس ادامه خواهد داشت. به نوشته گاردین، سخنگوی گروه "هنرمندان برای فلسطین" می‌گوید هنرمندان و شرکت کنندگان در مراسم و جشنواره‌های فرهنگی، از برگزارکنندگان می‌خواهند در صورت حمایت از اسرائیل، پاسخگو باشند.
قشر‌های مختلف مردم انگلیس بیش از هفت ماه است که هر هفته بی وقفه علیه رژیم صیهونیستی و حامیانش تظاهرات برگزار و خشم و انزجار خود را از جنایات رژیم صیهونیتسی و حامیان این رژیم ابراز می‌کنند.

نظر شما