شناسهٔ خبر: 66788951 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تشدید بارش‌ها در نواحی شمال کشور در روزهای پایانی هفته

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: در نواحی غرب کشور فردا بارش‌ها ادامه دارد اما پایان هفته تنها نواحی شمالی کشور درگیر بارش خواهد بود.

صاحب‌خبر -

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی  در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه  امشب و فردا در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب کشور و مناطق مرکزی شاهد بارش باران و رگبار خواهیم بود گفت: در استان‌هایی که در دامنه‌های شمال و جنوبی البرز واقع شده‌اند، در برخی از ساعات بارش به شکل رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: در برخی از نقاط هم خیزش گردوخاک ایجاد خواهد شد و همچنین ممکن است در مناطق مستعد بارش تگرگ نیز رخ دهد.

ضیائیان  با بیان اینکه در روزهای پنج‌شنبه و جمعه از میزان بارش‌ها در غرب کشور کاسته می‌شود و در بسیاری از این مناطق بارش‌ها به اتمام خواهد رسید گفت: در سایر مناطق از جمله شمال کشور بارش‌ها در برخی از ساعات ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی تصریح کرد: برای روز شنبه نیز در استان‌های ساحلی خزر، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، قم، مرکزی و شمال اصفهان نیز بارندگی رخ خواهد داد.

وی افزود: اما باتوجه‌به هشدار نارنجی هواشناسی، فردا در آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، زنجان، البرز، مرکزی، تهران، گیلان، مازندران و دامنه‌ها و ارتفاعات کردستان، گلستان، سمنان، نیمه شمالی همدان و نیمه غربی استان قم شامل این هشدار خواهند بود و هم‌وطنان  باید در این مناطق توجه لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه  آسمان  تهران نیمه‌ابری خواهد بود  و وزش باد و افزایش ابر و گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در بعدازظهر محتمل خواهد بود گفت: بیشینه دمای تهران نیز برای امروز ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود و کمینه دما نیز ۱۹ درجه خواهد بود و این در حالی است که کمینه دما برای فردا به ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

نظر شما