شناسهٔ خبر: 66788284 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مدرس حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) کارون:

خون بهشتی ریل انقلاب را به سمت امام (ره) چرخاند

خوزستان - مدرس حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) کارون گفت: وقتی بهشتی شهید شد، خونش ریل انقلاب را چرخاند و به‌سوی امام (ره)هدایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، در نشست علمی_پژوهشی با موضوع «بررسی شیوه‌های تبلیغی امام رضا (ع) در جذب مخاطب‌» و مراسم سوگواری شهید جمهور و هیئت همراه، حجت الاسلام عبدالامیر رجب پور عصر سه شنبه در جمع طلاب و مدرسان حوزه علمیه در مدرسه فاطمیه کارون اطهار کرد: غم و اندوهی که نصیب ملت ایران شد را از صمیم قلب خدمت بقیه الله الاعظم امام زمان (عج) و رهبرمعظم انقلاب اسلامی امام خامنه‌ای (حفظه الله) و شما طلاب واساتیدمحترمتان تسلیت عرض می‌کنم.

پایه‌های انقلاب اسلامی با خون شهدا بنا شده است

حجت الاسلام رجب پور افزود: دشمن فکر می‌کند با شهادت مردانی همچون سردار دل‌ها، قاسم سلیمانی، رئیس جمهور خدوم ملت حاج ابراهیم رئیسی عزت و استحکام کشور ایران دچار خدشه خواهدشد؛ اما این طرز فکر برای ما بی‌معناست، زیرا پایه‌های انقلاب اسلامی با خون شهیدان بنا شده است.

شهید جمهور آستین خود را برای خدمت بالا زد و ما را با خون پیوند داد

این استاد حوزه با اشاره به اینکه نمی‌دانید خون چه معجزه‌ای می‌کند، افزود: وقتی بهشتی شهید شد، خیلی‌ها برای مظلومیتش گریه کردند، اما امان از الطاف خفیه خدا، خونش ریل انقلاب را چرخاند، و از سمت همه گمراهی و کاستی‌ها به‌سوی امام هدایت کرد؛ همانطور که دید دشمن ذهن برخی را را نسبت به مدیران ما خراب کرد، اما شهید رئیسی آستین بالا زد و با خون پیوندمان داد.

خون امام حسین (ع) و فرزندانش تاریخ ساز شد

رجب پور در خصوص روش های امام رضا (ع) برای جذب مخاطب عنوان کرد: زندگی امام هشتم (ع) در آن زمان به دو دسته قبل از ولایتعهدی و پس از پذیرش ولایتعهدی تقسیم می‌شود که به تبع قسم دوم خیرات و برکات فراوانی از حضور این امام معصوم در کشور ایران نصیب این ملت شده است.

ورود امام رضا (ع) به معنای ورود تشیع به ایران است

رجب پور با بیان فرمایش مقام معظم رهبری‌که ورود امام رضا (ع) به معنای ورود تشیع به ایران است، افزود: ایرانی که درآن زمان تحت تاثیر جریانات فکری خلفا از جمله خلفای اموی وعباسی بود و این دستگاه‌ها با همه امکاناتی که داشتند، سعی می‌کردند امور دینی آن زمان را تحت سلطه خود قرار دهند.

وی ادامه داد: در آن زمان تاریخ نگاری و واقعه نگاری در اختیار خلفا قرار گرفت وآنان وقایع تاریخی را بر طبق خواسته و مصلحت خود به نگارش در می آورند، از جمله وقایع تاریخی غضب خلافت از امام علی (ع) است که اگر به منابع تاریخی رجوع شود چیزی درمورد هجوم به خانه حضرت علی (ع) نگارش نشده است.

حجت الاسلام رجب پور با بیان اینکه حدیث ساختگی، دستکاری در قوانین واحکام الهی ازجمله عوامل تحریف خلفا وسودگران در تاریخ صدر اسلام است، گفت: مسئله جمع آوری قرآن کریم، چینش آیات آن وترتیب سوره‌ها و شک در امامت حضرت علی (ع) در بین دیگر فرقه‌ها از جمله عوامل تحریف شده تاریخ به شمار می‌روند.

وی با اشاره به‌کتاب «عیون اخبار الرضا» که کتاب متقن شیعه است، ادامه داد: وقتی امام رضا را به اقامه نماز عید فطر مجبورو در نیشابور از ایشان یک روایت طلب می‌کنند، امام حدیث سلسله الذهب را می آورد تا بگوید ما اهل بیت متصل به خداوند متعال هستیم.

نظر شما