شناسهٔ خبر: 66787738 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قالیباف: عملکرد مجلس یازدهم مقبول رهبر حکیم انقلاب است

رئیس مجلس شورای اسلامی با تشریح دستاوردهای مجلس یازدهم گفت: برای ما همین مدال افتخار بس که با وجود برخی نقاط ضعف، برآیند کلی عملکرد مجلس یازدهم، مرضی و مقبول رهبر حکیم انقلاب گشته است.

صاحب‌خبر -

قالیباف : مدال افتخار مجلس یازدهم این بود که برآیند کلی عملکرد ما مقبول رهبر حکیم انقلاب است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه، اول خردادماه) مجلس شورای اسلامی در آخرین نطق خود در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سخنرانی کوتاه به دستاوردهای مجلس یازدهم اشاره و از همه نمایندگان و همکاران در مجلس شورای اسلامی و همراهی سایر دستگاه ها تشکر کرد.

متن این سخنرانی به شرح ذیل است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

من المؤمنین رجالٌ صدقوا ما عاهدوا اللّه علیه فمنهم من قضی نحبه ومنهم من ینتظر وما بدّلوا تبدیلًا

در ابتدا، دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم، خادم‌الرضا (علیه‌السلام)، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی ابراز می‌کنم. شهادت می‌دهم در این چند سال، او متواضعانه برای هماهنگی و همدلی بین دولت و مجلس بیشترین همت را داشت تا فقط و فقط حل مشکلات مردم را پیگیری کنیم و ما در مجلس نیز تلاش کردیم در همین مسیر بیشترین کمک و همراهی را با دولت پرتلاش و خدمتگزار ایشان انجام دهیم. درجات او به‌دلیل خدمت بی‌منت به مردم در پیشگاه الهی، متعالی است و با دعای رهبر انقلاب و مردم نجیب ایران، میهمان سفرۀ پربرکت حضرت علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) خواهد بود و این افتخار برای این شهید بزرگوار بس، که آغاز دولت سیزدهم در دهه کرامت و ولادت حضرت علی ابن موسی رضا (ع) آغاز شد و شهادت خود را نیز در شب ولادت آن حضرت دریافت کرد.
امروز پس از ۴ سال، آخرین جلسۀ علنی مجلس یازدهم را برگزار می‌کنیم. ما نمایندگان مجلس یازدهم خوشحالیم که در تلاش برای پیگیری مسائل مردم و پیش‌برد اهداف انقلاب، همۀ توان و ظرفیت خود را به کار گرفتیم و توانستیم، در حدود شرح وظایف و اختیارات مجلس در حوزۀ تقنین و نظارت، کارنامۀ روشنی را به یادگار بگذاریم. گزارش اجمالی بخشی از مهم‌ترین عناوین این عملکرد در حوزه‌های مختلف در بیانیۀ نمایندگان محترم قرائت شد و اینجانب در این مجال اندک، صرفاً به همین نکته بسنده می‌کنم که با تصویب قوانین راهبردی و برنامۀ هفتم پیشرفت کل کشور، زیرساخت قانونی برای تحول در اقتصاد کشور و رسیدن به ثبات ایجاد شده است و برای ما همین مدال افتخار بس که، با وجود برخی نقاط ضعف، برآیند کلی عملکرد مجلس یازدهم، مرضی و مقبول رهبر حکیم انقلاب گشته است.
اینجانب وظیفۀ خود می‌دانم ابتدا از همۀ شما همکاران عزیز خودم تشکری ویژه کنم که در این ۴ سال به این حقیر اعتماد کردید و مرا به‌عنوان خادم خود انتخاب کردید و مطابق قانون آیین‌نامۀ داخلی مجلس برخی اختیارات را به بنده تفویض نمودید. کارنامۀ مجلس یازدهم نتیجۀ عملکرد و تصمیمات 290 نمایندۀ پرتلاش است که رهبر انقلاب آن‌ها را انقلابی، ساده‌زیست، باسواد، پرتحرک و پرکار خواندند و اینجانب نقشی کوچک در این دستاوردها داشتم. تلاش من این بود که در انجام وظایفی که قانون اساسی، قانون آیین‌نامۀ داخلی مجلس و دیگر قوانین کشور برعهدۀ رئیس مجلس و رئیس قوۀ مقننه گذاشته است، مسئولانه، بابرنامه و مبتنی‌بر مشورت و خرد جمعی عمل کنم و جایگاه مجلس را در ساختار حکمرانی کشور ارتقا دهم. حتماً در انجام این وظیفه نقاط ضعفی داشته‌ام که از همۀ مردم عزیز و شما نمایندگان محترم طلب حلالیت می‌کنم، مخصوصاً از افرادی که براساس ضرورت‌های ادارۀ مجلس ناخواسته حقی از آنان ضایع شده است.
همچنین لازم است از کلیۀ کارکنان مجلس در بخش‌های مختلف اداری، پشتیبانی، حراست و حفاظت، که فرصت ذکر نام همۀ بخش‌ها نیست، قدردانی کنم. به‌خاطر زحمات مخلصانۀ ایشان بود که نمایندگان محترم توانستند به وظایف خود به‌درستی عمل کنند.
بی‌تردید نهادهای وابسته به مجلس مانند مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات، مرکز تحقیقات اسلامی قم، کتابخانه و موزه و مرکز اسناد مجلس، نقشی مؤثر در رسیدن به دستاوردهای مجلس دارند که از تک‌تک این همکاران عزیز تشکر می‌کنم.
باید شکرگزار خانواده‌های نمایندگان محترم و دیگر همکارانم در مجلس باشم که بی‌آنکه نامی از آن‌ها برده شود، تأثیری اساسی در عملکرد مجلس داشتند.
نقش معاونان پارلمانی و همکارانشان، مسئولین و کارشناسان سازمان برنامه‌وبودجه، و کارشناسان بیرونی فعال در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری درست مجلس بر کسی پوشیده نیست. وظیفۀ خود می‌دانم سپاسگزار تلاش‌های ۴ سالۀ همۀ آن‌ها باشم.
همچنین از کارشناسان و اعضای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نیز به‌عنوان بخشی از فرآیند قانون‌گذاری تشکر می‌کنم که درمجموع در برطرف‌شدن نقاط ضعف قوانین به نمایندگان کمک کردند.
همچنین باید از زحماتی که اهالی رسانه، اعم از خانۀ ملت، ادارۀ اخبار مجلس شورای اسلامی، صداوسیما، خبرنگاران پارلمانی و دیگر مؤثرین عرصۀ رسانه برای آگاهی مردم از اقدامات مجلس کشیدند و البته با نقد دلسوزانه عملکرد مجلس را بهبود بخشیدند، قدردانی کنم.
مجلس یازدهم، از سال آغازین تا سال پایانی فعالیت خود، وام‌دار عنایت‌های ویژه و متفاوت رهبر انقلاب بود و بی‌تردید بدون این حمایت‌ها نمی‌توانست به چنین دستاوردهایی دست پیدا کند. تلاش ما این بود که شکر این نعمت را با احساس مسئولیت بیشتر در اجرای رهنمودهای ایشان به جا آوریم و امروز فقط می‌توانیم با زبانی الکن، بابت حضور چنین رهبر حکیمی شکرگزار پروردگار متعال باشیم.
در پایان از طرف خود و همۀ همکاران گران‌قدرم از شما مردم نجیب ایران که به ما وکالت داده بودید، خاضعانه سر سپاس فرود می‌آورم و خداوند متعال را گواه می‌گیرم که هرآنچه در توان داشتیم را برای خدمت به شما به میدان آوردیم، کمتر شبی را بی دغدغه انجام وظیفه برای شما سحر کردیم و کمتر روزی را بی تلاش برای حل مسائل و مطالبات شما به شب رساندیم و تا آخرین لحظات رسمیت‌داشتن مجلس یازدهم در ششم خردادماه به وظایف خود با جدیت ادامه خواهیم داد.
بابت قصورها ما را حلال کنید و جهت عاقبت به خیری ما دعا بفرمایید.

نظر شما