شناسهٔ خبر: 66787692 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش:

آیت‌الله رئیسی به تمام معنا معلم بود

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی به تربیت معلم اعتقاد داشت و تامین و تعلیم معلم را اولی می‌دانست، تاکید کرد: شهید آیت‌الله رئیسی به تمام معنا معلم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی درباره خدمات شهید آیت‌الله رئیسی در دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: هرآن‌چه که دانشگاه فرهنگیان دارد از آیت‌الله رئیسی دارد. آیت‌الله رئیسی کسی بود که برای اولین بار هیات امنای دانشگاه را با حضور خودش تشکیل داد. آن جلسه هیات امنا که در دی‌ماه 1401 اتفاق افتاد، 19 مصوبه داشت که بسیار راه گشا بود.

وی ادامه داد: پس از آن آیت‌الله رئیسی، سیاست‌های اجرایی دانشگاه را تصویب، ابلاغ و مراقبت کرد و ماهانه گزارش می‌خواست. ایشان برای تربیت معلم همیشه وقت داشت و آخرین اقدام هم دهم اردیبهشت بود که بنده، وزیر علوم، رئیس دانشگاه پیام‌نور، معاون حقوقی رئیس‌جمهور و دفتر خودشان را و رئیس دانشگاه فرهنگیان را به جلسه دعوت کرد  و درباره تامین فضای دانشگاه فرهنگیان دستوری صادر کرد که انشالله آن دستور در حال اجراست.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: آ‌یت‌الله رئیسی به تربیت معلم اعتقاد داشت و تربیت معلم را بر تامین معلم اولی می‌دانست. به بهره‌گیری از بهترین ظرفیت‌ها برای تربیت معلم اعتقاد داشت. می‌فرمود بهترین‌ها اگر معلم بشوند آینده کشور تضمین خواهد شد. به همین خاطر در این موضوع تمرکز داشت و دائما هم مراقبت می‌کرد. 

صحرایی تاکید کرد: اگر بخواهیم آن چیزی را که در این دو سال اتفاق افتاده است با گذشته دانشگاه فرهنگیان مقایسه کنیم، هر آدم منصفی می‌گوید که این دو سال با فاصله به کل سابقه دانشگاه فرهنگیان، خدمت بیشتری انجام شده ‌و ‌دانشگاه فرهنگیان جایگاه رفیع‌تری پیدا کرده است. البته دانشگاه فرهنگیان هنوز جاری کار دارد که توسعه پیدا کرد. وزیر آموزش و پرورش در پایان تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی به تمام معنا معلم بود.

نظر شما