شناسهٔ خبر: 66787424 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

ناامیدی اردوگاه سازش از توافق عادی سازی عربستان و اسرائیل

اقتصاد ایران: رسانه های صهیونیستی از کاهش احتمال توافق سازش میان عربستان و رژیم صهیونیستی در سایه تداوم حملات ارتش اسرائیل در نوار غزه و مخالفت کابینه نتانیاهو با تشکیل دولت مستقل فلسطینی خبر می دهند.

صاحب‌خبر -
- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه های صهیونیستی به نقل از یک منبع عالی رتبه سعودی مدعی شدند عربستان سعودی بدون اخذ ضمانت های لازم در مورد تشکیل دولت مستقل فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی امکان عادی سازی روابط با تل آویو را نخواهد داشت.

این شبکه به نقل از این منبع سعودی افزود: ریاض بدون تحقق تشکیل دولت فلسطینی، امکان عادی سازی روابط با اسرائیل را ندارد؛ چرا که این امر عربستان را در جهان اسلام و عرب به خیانت به آرمان فلسطین متهم خواهد ساخت.

این رسانه در ادامه افزود مخالفت کابینه نتانیاهو با شناسایی دولت مستقل فلسطینی در عمل سبب شده تا چشم انداز عادی سازی روابط میان تل آویو و ریاض بیش از گذشته به حاشیه رانده شود.

همزمان با این انتشار این خبر، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد مسئولین آمریکایی با اشاره به محتوای دیدار اخیر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام داشته اند: ما از نتانیاهو ناامید شده ایم. صحبت های نتانیاهو همواره به سطوح تکنیکی محدود می شود. او فاقد هرگونه رویکرد و نگاه راهبردی حتی در موضوع توافق بر سر عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

 

این رسانه صهیونیستی به نقل از منابع آمریکایی افزود: ما این واقعیت را درک می کنیم که صحنه سیاسی حال حاضر در اسرائیل حتی امکان صحبت کردن در جهت تقویت توافق سازش میان اسرائیل و عربستان را بسیار دشوار کرده است، چه برسد که کسی بخواهد از تحقق آن در شرایط کنونی سخن بگوید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما