شناسهٔ خبر: 66787380 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

برپایی جایگاه و حجله شهدایی با تمثال شهید آیت الله رئیسی در مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش برنامه های وزارت آموزش را در ایام شهادت رئیس جمهور و همراهانشان تشریح کرد. معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش برنامه های وزارت آموزش را در ایام شهادت رئیس جمهور و همراهانشان تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش پرورش  با اشاره به شیوه نامه اجرایی مراسم گرامیداشت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان گفت: با اندوه و تاسف فراوان در پی وقوع حادثه ناگوار سقوط بالگرد حامل ریاست جمهور و شهادت آیت الله دکتر رئیسی و همراهان ایشان در حین یک ماموریت خدمت رسانی در منطقه مرزی شمال غرب کشور و لزوم برپایی مراسم گرامیداشت و یادبود مقام والای این شهیدان، شیوه نامه اجرایی مراسم گرامیداشت شهادت ریاست محترم جمهور و همراهان ایشان با شعار خستگی ناپذیر، پای کارِ ایرانِ قوی و هشتگ #پای-کار-ایران جهت تحقق اهداف مختلف تدوین شده است.

وی به اهداف اجرای این شیوه نامه اشاره و اظهار کرد: الگو سازی ملموس و قابل تعمیم شخصیت جهادی و مردمی شهید آیت الله دکتر رئیسی؛ تقویت هویت ملی و روحیه میهن دوستی؛ امید آفرینی و ایجاد انگیزه برای ساختن ایران قوی از جمله اهداف اجرای این شیوه نامه است.

پورثانی اهم برنامه ها را در این باره اعلام و بیان کرد: برگزاری تجمعات دانش آموزی جهت گرامیداشت مقام والای شهیدان خدمت تا روز پنجشنبه سوم خرداد؛ برگزاری پویش "پای کار ایران" در محورهای عهدی با شهید، دلنوشته به شهید و روایتی از دیدار یا خاطره از جمله برنامه های مدنظر است که در این پویش دانش آموزان می توانند آثار خود را در قالب های متن، صوت، فیلم و عکس ارسال کنند. 

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه برپایی جایگاه و حجله شهدایی با تمثال شهید آیت الله رئیسی همچنین تمثال همراهان شهیدشان در حیاط مدرسه و سالن برگزاری امتحانات و ارسال تصاویر در قالب پویش پای کار ایران را از دیگر برنامه ها عنوان کرد که دریافت محتوا از طریق کانال @bank_poyesh  امکان پذیر است.

به گفته وی قرائت قرآن و صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) قبل از آغاز امتحانات و تقدیم آن به روح مطهر شهدای خدمت؛ برپایی محافل قرآنی توسط اداره قرآن، عترت و نماز به یاد شهیدان خدمت؛ فضاسازی ادارات با نماد ها و تمثال های مربوط به شهید آیت الله رئیسی و همراهان شهیدشان، برگزاری مراسم یادبود شهدا به صورت همزمان با برنامه محوری وزارت آموزش و پرورش در شهر تهران و ادارات کل و مناطق سراسر کشور در روز شنبه 5 خرداد از دیگر برنامه های مربوط به این ایام خواهد بود.

 انتهای پیام/

نظر شما