شناسهٔ خبر: 66787040 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی:

موکب های مردمی در مراسم تشییع پیکر آیت الله شهید رئیسی فعال خواهند بود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: موکب های مردمی در مراسم تشییع پیکر مطهر آیت الله شهید رئیسی فعال و برپا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ علیرضا عباس زاده امروز سه شنبه -یکم خرداد- جلسه کمیته مواکب مراسم تشییع پیکر آیت الله شهید رئیسی اظهار کرد: پیش بینی می‌شود علاوه بر شهرستان‌های خراسان جنوبی از استان‌های دیگر هم برای شرکت در مراسم تشییع پیکر رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی در بیرجند حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: باید با برپایی مواکب مردمی در مسیر تعیین شده، از افراد شرکت کننده در این مراسم به خوبی پذیرایی شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: هیئت‌های مذهبی و مواکب مردمی برای این منظور اعلام آمادگی کرده‌اند و باید برای استفاده از این ظرفیت، برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه باید از همه ظرفیت‌های موجود به بهترین شکل و با ملاحظه همه حساسیت‌ها استفاده شود، جانمایی مکان‌های برپایی موکب ها با فضاسازی مناسب را متذکر شد.

عباس زاده به تشریح وظایف دستگاه‌ها در این زمینه پرداخت و تصریح کرد: آموزش و پرورش علاوه بر برپایی موکب دانش آموزی، برای پذیرایی از فرهنگیانی که از شهرستان‌ها و استان‌های دیگر در مراسم حضور خواهند داشت، برنامه ریزی کند.

وی با اشاره به اینکه در پنج روزی که عزای عمومی اعلام شده، پنج برنامه محوری در مرکز استان برگزار می‌شود، گفت: برنامه ریزی ها به گونه‌ای است که مردم بتوانند از مراسم عزاداری حداکثر استفاده را ببرند.
معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان آمادگی خود را برای برپایی ۵۰ چادر با امکانات مورد نیاز برای انجام اقدامات سرپایی در مسیر مراسم اعلام کرده است.

معاون استاندار تصریح کرد: شرکت آبفای خراسان جنوبی و بعضی از نهادها هم تأمین آب مورد نیاز را برعهده گرفته‌اند.

حجه الاسلام سالاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی هم با بیان اینکه حدود ۳۸ روز تا عید غدیر مانده، گفت: سال گذشته برای خدمات دهی به مردم ۵۰ موکب در عید غدیر در بیرجند برپا شد که از این ظرفیت می‌توانیم در مراسم تشییع پیکر مطهر آیت الله شهید رئیسی استفاده کنیم.

حجه الاسلام سالاری خاطرنشان کرد: هیئت‌های مذهبی هم آمادگی خود را برای برپایی موکب در طول این مسیر اعلام کرده‌اند.

نظر شما