شناسهٔ خبر: 66786984 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بازتاب وداع با رئیس‌جمهور فقید ایران در نیویورک‌تایمز

شادی سلطان‌زاده

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز آغاز رویدادهای وداع با رئیس‌جمهور فقید ایران و تشییع او و همراهانش را با حضور گسترده مردم در گزارشی مورد توجه قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آغاز مراسم‌های وداع با رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه شهید ایران که امروز از تبریز آغاز شد، مورد توجه رسانه‌های متعدد خارجی، از جمله روزنامه نیویورک‌‎تایمز قرار گرفت.

در گزارش این روزنامه آمده است: مراسم وداع در تبریز، اولین مورد از مجموعه رویدادهایی بود که قرار است در پی درگذشت سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران در یک سانحه سقوط  بالگرد برگزار شود. آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری ایران پنج روز عزای عمومی اعلام کرده‌اند.

ویدیوهای منتشرشده از خبرگزاری‌‎‌های ایرانی صفوف جمعیتی را، صبح روز سه‌شنبه (امروز) و زیر آسمانی ابری در شهر تبریز نشان می‌داد که منتظر عبور کامیون حامل تابوت‌های رئیسی، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران و ۶ نفر دیگر از همراهانشان در این سانحه بودند.

بازتاب وداع با رئیس‌جمهور فقید ایران در نیویورک‌تایمز مراسم وداع با شهدای خدمت در تبریز

برخی از مردم تصویر رئیسی را در دست داشتند و «محمد مخبر» سرپرست ریاست‌جمهوری ایران نیز در میان جمعیت حاضر بود.

با عبور کامیون حامل تابوت‌ها در خیابان‌های تبریز، عزاداران سعی می‌کردند راهشان را از میان جمعیت باز کنند و دستشان را به تابوت‌ها برسانند.

پس از مراسم تبریز، پیکرها به فرودگاه منتقل شدند که در آن گروهی از نوازندگان مارش نظامی هم‌زمان با منتقل کردن تابوت‌ها به داخل هواپیما برای انتقال به تهران، در حال نواختن بودند.

مقامات ایران روز چهارشنبه را تعطیل رسمی اعلام کرده‌اند و مراسم نماز و تشییع آن‌ها قرار است در تهران برگزار شود. یکی از این رویدادها شامل مراسمی با حضور مقام‌های بلندپایه خارجی برای ادای احترام است.

خاکسپاری رئیس‌جمهور فقید ایران قرار است، روز پنج‌شنبه، در مشهد، شهر زادگاه او برگزار می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما