شناسهٔ خبر: 66786777 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کارگاه هنری «سلام بر ابراهیم» برگزار می‌شود

ده نفر از هنرمندان نقاش در بنیاد فرهنگی هنری روایت فتح، تصاویر شهدای خدمت را نقاشی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

کارگاه هنری «سلام بر ابراهیم» برگزار می‌شود

مهدی متولیان مدیر انجمن هنر‌های تجسمی انقلاب و دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، از برگزاری کارگاه هنری «سلام بر ابراهیم» خبر داد و گفت: در پی شهادت جانسوز سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان، جامعه هنر‌های تجسمی همانند دیگر رشته‌های هنری متاثر شد. از این رو از همان ساعات ابتدایی اعلام خبر شهادت در رسانه ها، شاهد انتشار تصاویر هنری با این مضمون بودیم.

وی افزود: با اعلام آمادگی ده نفر از نقاشان پیشکسوت و جوان، سوگواره هنری «سلام بر ابراهیم» در بنیاد فرهنگی هنری روایت فتح به مدت دو روز برگزار می‌شود. در این کارگاه، هنرمندان نقاش، درباره شهید جمهور و هیات همراه، اثر هنری خلق می‌کنند.

متولیان، هنر را یک ابزار مهم در واکنش به مسائل روز و همچنین همراهی با مردم دانست و گفت: قطعا اخبار شهادت خادمان مردم می‌تواند در قاب‌های هنری برای نسل‌های آینده ماندگار شود. این آثار بعد‌ها به صورت فایل‌های دیجیتال و پوستر هم توزیع می‌شود تا خدمات این عزیزان همواره مقابل چشمان مردم باشد.

وی تاکید کرد: کارگاه «سلام بر ابراهیم» روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه مصادف با دوم و سوم خرداد، از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ عصر در بنیاد فرهنگی هنری روایت فتح برگزار می‌شود.

گفتنی است عصر روز یکشنبه سی ام اردیبهشت، بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی و همراهانشان طی یک سانحه در استان آذربایجان شرقی سقوط کرد و تمامی سرنشینان به درجه شهادت نائل شدند.

نظر شما