شناسهٔ خبر: 66786663 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین خبرداد؛

انسداد بیش از هزار حلقه چاه غیرمجاز در قزوین

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین گفت: در سال گذشته ۱۰۱۶ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شده که این اقدام باعث حفظ و حراست بیش از ۱۳.۴ میلیون مترمکعب آب در سفره های آب زیرزمینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در اولین جلسه سازگاری با کم آبی استان قزوین در سال جدید که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و سایر اعضا برگزار شد با اشاره به اقدامات این شرکت در خصوص اجرای طرح سازگار با کم آبی اظهارکرد: ۱۰۱۶ حلقه چاه غیر مجاز در سال گذشته توسط همکاران این شرکت با همکاری استانداری، دستگاه قضایی و نیروی انتظامی پر و مسلوب المنفعه شده که این اقدام باعث حفظ و حراست بیش از ۱۳.۴ میلیون مترمکعب آب در سفره های آب زیرزمینی شده است.

ستوده افزود: در راستای مدیریت توامان آب و برق و با هدف جلوگیری از اضافه برداشت چاههای مجاز، کنترل و پایش وضعیت برداشت از آبخوان دشت ۴۶۳ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاههای استان نصب شده که با این اقدام تعداد چاههای مجهز به کنتور هوشمنددر استان به ۳۷۹۴ حلقه رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین تصریح کرد: در راستای جلوگیری از تخلفات در حوزه منابع آبی در سال گذشته ۱۳۰ دستگاه حفاری غیرمجاز نیز در استان توقیف شده است.

ستوده خاطرنشان کرد: همانطور که می دانیم آب یکی از مهمترین مولفه های توسعه پایدار می باشد لذا با هدف افزایش تولید و اشتغال در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، بدنبال آن هستیم تا در چارچوب ضوابط و قوانین آب واحدهای با نیاز آبی کم را تامین کنیم.

مهدی رجحانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این جلسه اظهار کرد: ما نمی توانیم حرف از بهره وری در بخش آب بزنیم و ندانیم منابع و مصارف ما چگونه است، خوشبختانه در استان اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است که ایجاد بانک سهم آب، مدیریت توأمان آب و برق، نصب کنتورهای هوشمند، ایجاد رصدخانه آب و... از جمله این اقدامات است که اجرای خوب آن می تواند الگویی جهت ایجاد بهره وری در حوزه آب برای کل کشور باشد.

رجحانی در خصوص تانکرهای موجود در اطراف اراضی، باغات و حاشیه شهر قزوین گفت: تانکرها باید توسط شرکت آب منطقه ای قزوین شناسایی‌ و شناسنامه دار شوند تا امکان مدیریت آنها به وجود آید و در ادامه نیز باید آب مورد نیاز خود را از بازار سهم آب خریداری کنند.

شایان ذکر است تامین آب واحدهای صنایع وابسته به کشاورزی از جمله دامداری، مرغداری، گلخانه و... با نیاز آبی کم، تعیین تکلیف واحدهای دام و طیور غیرفعال دارای تخصیص آب، انسداد چاههای غیرمجاز در حاشیه شهر قزوین، مدیریت تومان آب و برق و الزام بهره برداران به نصب کنتورهای هوشمند از جمله دیگر دستور کارهای این جلسه بود.

نظر شما