شناسهٔ خبر: 66786345 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در کردستان:

رئیسی نمونه بی‌نظیر تعهد، مسئولیت‌پذیری، مردم‌داری و مردم یاری بود

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی نمونه بی‌نظیر و بارز تعهد، مسئولیت‌پذیری، مردم‌داری و مردم یاری بود و در مسیر خدمت به مردم به مقام والای شهادت نائل شد

صاحب‌خبر -
حجت‌الاسلام پورذهبی طی گفتگویی اظهار کرد: حادثه دلخراش سقوط هلیکوپتر و شهادت ناباورانه رئیس جمهور مردمی و جهادی ایران اسلامی و هیئت همراهاشان مایه تأثر شدید برای همه ملت ایران شد.
وی تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی که امروز همه ملت ایران در جای‌جای این کشور متاثر از فقدان این شهید بزرگوار هستیم، به خاطر روحیه مردم‌داری و خدمت‌ گذاری‌شان بود.
وی حضور در میدان و نزدیک بودن به مردم دلیل اصلی سفرهای رییس جمهور محبوب و مردمی کشور عنوان کرد و گفت: رفتن به منطقه و دیدن از نزدیک شناختی به انسان می‌دهد و موجب تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی درست می‌شود.
وی با عنوان اینکه این شهید بزرگوار همواره خود را شاگرد آیت‌الله بهشتی می‌دانستند، گفت: اخلاص، مردمی‌بودن و جهادی بودن وجه تشابه شهیدان بهشتی، رجایی، سلیمانی و رییسی بود.
نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: شهید رئیسی در اخلاص و توجه به کار برای خداوند درجه بالایی داشت وی افزود: رئیس جمهور شهید ما شاید به راحتی می‌توانست بدون اینکه رنج سفر به خود بدهد به صورت تصویری پروژه‌های مختلف را افتتاح و در مورد مشکلات استان‌ها و مناطق مختلف تصمیم‌گیری کند اما هرگز خود را محدود نکرد.
حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: روحیه مردمی و بی‌تکلف و بی‌تکبر بودن و غرور نداشتند و مردم را دوست داشتن رئیسی را خادم محرومان کرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: روحیه مردمی و بی‌تکلف و بی‌تکبر بودن و غرور نداشتند و مردم را دوست داشتن رئیسی را خادم محرومان کرد.
وی با بیان اینکه چنین حوادث تلخ و غیرمنتظره‌ای بیانگر این است که بدانیم سر و ته دنیا بسیار کوتاه است، گفت: دنیایی که چنین کوتاه است ارزش تکبر، غرور و گوشه‌نشینی ندارد مخصوصا اگر مسئول مملکتی باشید و این را شهید آیت‌الله رییسی به خوبی درک کرد و در همین مسیر نیز به شهادت رسید.
وی گفت: امروز همه به داشتن چنین رئیس جمهوری که در چنین اتفاقی ولواینکه تاثر برانگیز بود اما در میدان به شهادت رسید افتخار می‌کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اتفاقات سال 1360 و به شهادت رسیدن شهید بهشتی و 72 تن از یارانش، گفت: ما در تلاطم‌های انقلاب و اتفاقاتی که در سال 1360 افتاد در عرض دو ماه در حالی که امید داشتیم وضعیت به ثبات برسد، در شرایطی که کشور درگیر جنگ تحمیلی بود دو بزرگوار شهید رجایی و شهید باهنر به مظلومانه‌ترین شیوه به شهادت رسیدند.
وی خاطرنشان کرد: در آن زمان خیلی‌ها فکر می‌کردند حالا در چنین شرایطی قرار است چه اتفاقی بیفتد، شرایط امروز به لحاظ امنیت و اقتدار با آن دوران بسیار متفاوت است.
حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: به فرموده مقام معظم رهبری ملت ایران نگران و دلواپس نباشند، هیچ اختلالی در کار کشور به وجود نمی‌آید، با درایت مسئولان همه کارها به نحو احسن انجام می‌شود همه ما باید از بیانات رهبری بهره‌ بگیریم.
وی با عنوان اینکه خدمات ارزشمند شهید رییسی نزد خدا، اهل بیت و ملت و رهبری امضا شد، گفت: الان همه ما عزادار هستیم، بعد از این هم باید همه دست در دست هم کار کنیم.

نظر شما