شناسهٔ خبر: 66786267 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

تبلیغات/ تسمه تایم 206 چه وظایفی بر عهده دارد؟

صاحب‌خبر -

رپرتاژ آگهی – چکیده : در این مطلب به طور کامل تسمه تایم پژو 206 را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دادیم و به شما گفتیم که بهترین و باکیفیت‌ترین تسمه تایم‌های 206 را از طریق کدام فروشگاه خریداری کنید.

 

تسمه تایم 206 چه وظایفی دارد؟ هنگام خرید تسمه تایم برای خودرو 206 باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟ کدام فروشگاه تسمه تایم باکیفیت و اورجینال ارائه می‌کند؟ این سوالات همواره پیرامون خرید تسمه تایم پژو 206 وجود دارند و افراد قبل از هرگونه اقدامی برای خرید تسمه تایم، به دنبال جواب دقیقی برای آن‌ها می‌گردند.

شاید تسمه تایم یک قطعه ساده باشد، اما کارایی آن در خودروها غیرقابل‌انکار است، در واقع این قطعه ساده می‌تواند عملکرد خودرو را تضمین کند و کوچک‌ترین اختلالی در عملکرد آن تمام سیستم را بهم بریزد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به طور کامل تسمه تایم پژو 206 را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم و در نهایت به شما بگوییم که تسمه تایم اورجینال را از طریق کدام فروشگاه خریداری کنید.

تسمه تایم 206 چه وظایفی دارد؟

هنگامی که به تسمه تایم پژو 206 نگاه می‌کنید، با ساختار پیچیده‌ای روبرو نمی‌شوید، اما این قطعه ساده می‌تواند کارایی موتور را تضمین کند و هماهنگی بیشتر قطعات آن را بر عهده بگیرد. در واقع تسمه تایم با چرخ دنده‌های خود، میل لنگ و میل بادامک را به هم متصل می‌کند و هماهنگی لازم بین آن‌ها را انجام می‌دهد.

هماهنگی میل لنگ با میل بادامک باعث می‌شود که سوپاپ‌های ورودی و خروجی موتور به موقع با پیستون ها باز و بسته شوند و موتور بدون هیچ مشکلی کار کند. به‌طورکلی تسمه 206 مسئول هماهنگی بین قطعات مختلف موتور است و در صورت پارگی، می‌تواند خسارت زیادی به بار بیاورد.

زمان مناسب برای تعویض تسمه تایم 206

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکاتی که باید درباره تسمه تایم 206 بدانید، زمان لازم برای تعویض آن است. در صورتی که زمان تعویض تسمه تایم را در نظر نگیرید و دیرتر از حد معمول آن را عوض کنید، امکان آسیب رسیدن به قطعات مختلف موتور خودرو وجود دارد. در طرف مقابل اگر تعویض تسمه تایم را در زمان مشخص انجام دهید، سلامت موتور و سایر قطعات 206 تضمین می‌شود.

ازآنجایی‌که تسمه تایم به مرور زمان فرسوده می‌شود، باید بعد از طی کردن مسافت خاصی آن را تعویض کنید. معمولا مسافت طی شده برای خودرو پژو 206، حدود 60 الی 70 هزار کیلومتر است. البته کیفیت تسمه تاثیر بسیار زیادی روی این عدد دارد، یعنی هرچه تسمه شما کیفیت بالاتری داشته باشد، می‌توانید مدت بیشتری از آن استفاده کنید. همچنین اگر کیفیت تسمه پایین باشد، احتمالا زودتر از حد معمول خراب می‌شود.

نشانه‌های خرابی تسمه تایم 206

خرابی تسمه تایم 206 علائم خاصی دارد، یعنی اصلا مهم نیست که شما چند هزار کیلومتر با تسمه کار کرده‌اید، هنگامی که این علائم را مشاهده کردید، به احتمال زیاد باید آماده تعویض تسمه شوید. موارد زیر مهم‌ترین نشانه‌های خرابی تسمه تایم هستند.

خاموش شدن ناگهانی خودرو

لرزش و صدای موتور در دور آرام

بالا رفتن میزان مصرف خودرو

افزایش دود اگزوز

کاهش شتاب خودرو

نشت روغن جلوی موتور

تغییر ظاهر تسمه تایم

سایش دنده‌ای تسمه

مشکل در استارت خوردن ماشین

شنیدن صدای تیک تیک از موتور

انواع تسمه تایم 206

به‌طورکلی تسمه تایم‌های 206 به دو دسته تسمه تایم و زنجیر تایم تقسیم می‌شوند، ازآنجایی‌که تسمه زنجیری از فلز ساخته می‌شود، مقاومت و ماندگاری بالاتری دارد. شاید برایتان سوال باشد که چرا با وجود مقاومت و ماندگاری بالا، تقریبا استفاده از تسمه زنجیری منسوخ شده است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که تسمه زنجیری به دلیل سروصدای بالا و هزینه تعویض زیاد کاربرد کمتری دارد. امروزه تسمه تایم‌های پلاستیکی به دلیل سروصدای کم، وزن پایین و قیمت مناسب در بیشتر خودروها از جمله 206، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نکات مهم در هنگام خرید تسمه تایم 206

 

هنگام خرید تسمه تایم 206 باید به نکات مهمی توجه کنید تا بتوانید خرید خوب و رضایت‌بخشی انجام دهید. مواردی که در ادامه بیان می‌کنیم، مهم‌ترین نکات خرید تسمه تایم پژو 206 هستند:

همواره خرید تسمه تایم اورجینال را در دستور کار قرار دهید تا مدت بیشتری برایتان کار کند.

در زمان خرید تسمه تایم بهترین و معتبرترین برندها را انتخاب کنید.

برندهای معتبر انواع تسمه تایم را برای مدل‌های مختلف 206 تولید می‌کنند، بنابراین تسمه تایم موردنظرتان باید با مدل خودرو متناسب باشد.

بسته‌بندی تسمه تایم را مورد بررسی قرار دهید و بعد از باز کردن آن، وضعیت ظاهری و فنی تسمه را هم نگاه کنید.

خرید تسمه تایم پژو 206 را از طریق فروشگاه‌های معتبر انجام دهید.

بهترین برندهای تولید کننده تسمه تایم 206

همان‌طور که گفتیم، یکی از مهم‌ترین اقدامات خرید تسمه تایم پژو 206، انتخاب بهترین برندهای موجود در بازار است. تنوع بالای برندها باعث می‌شود که خرید محصولات باکیفیت سخت‌تر شود، اما برندهای زیر در تولید تسمه تایم مدل‌های مختلف 206 اعتبار بالایی دارند:

برند موتور پاور

دانگیل

رایکالتون

پاورگریپ گیتس

عظام

گتس

بوش

جمع‌بندی

تسمه تایم 206 یکی از مهم‌ترین قطعات این خودرو است که برای تامین امنیت خودرو و تعویض به‌موقع آن، باید اطلاعات کاملی درباره آن داشته باشید. در این مطلب به طور کامل تسمه تایم پژو 206 را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دادیم و به شما گفتیم که بهترین و باکیفیت‌ترین تسمه تایم‌های 206 را از طریق کدام فروشگاه خریداری کنید. امیدواریم این راهنما برایتان مفید بوده باشد.

برای اطلاعات بیشتر درباره تسمه تایم 206 به اینجا مراجعه کنید.

 

نظر شما