شناسهٔ خبر: 66786024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل هواشناسی استان خبر داد

بارش‌های مطلوبی در نقاط مختلف استان اردبیل رقم خورده است

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از بارش‌های مطلوب در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: در ۵ شهرستان نسبت به دوره بلندمدت با کاهش بارش مواجه هستیم.

صاحب‌خبر -

مجید کوهی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه بارش ۴۵ میلمیتری باران در خلخال تا بارش برف در سرعین را در هفته جاری شاهد بوده‌ایم، افزود: با تشدید فعالیت سامانه بارشی در سطح استان، بارش باران مجددا از دیشب در قالب مناطق استان از سر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بر همین اساس بارش‌های مطلوبی در نقاط مختلف استان رقم خورده است، به طوریکه در شهرستان خلخال میزان بارش باران به ۴۵/۲ میلمیتر رسید.

کوهی اضافه کرد: به دنبال کاهش محسوس دما طی ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه آلوارس شهرستان سرعین ۱۰ سانتی‌متر برف به زمین نشسته است.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل خاطرنشان کرد: میانگین بارش استان اردبیل در مقایسه با بلند مدت نرمال شده است و نسبت به سال گذشته ۳۲ درصد افزایش بارش داشته‌ایم.

وی افزود: علیرغم اینکه بارش‌ها مثبت بوده اما در ۵ شهرستان نسبت به دوره بلندمدت با کاهش بارش مواجه هستیم و بیشترین کاهش مربوط به شهرستان نیر با ۳۲ درصد کاهش بارش بوده است.

کوهی بیان کرد: بارش های اخیر خشکسالی کوتاه مدت هواشناسی و کشاورزی را بهبود داده است، اما در خشکسالی بلندمدت که بیانگر اثرات خشکسالی بر منابع آب‌های زیرزمینی است، همچنان وضعیت نامناسبی داشته و درگیر لایه‌های خشکسالی شدید و بسیار شدید در نواحی مختلف استان اردبیل هستیم.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل خاطرنشان کرد: برای جبران این منابع باید در سال‌های آتی متوالی میانگین بارش استان بیش از نرمال شود.

انتهای پیام

نظر شما