شناسهٔ خبر: 66785378 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات:

خسارت بارش‌های اخیر به قطب پسته خراسان رضوی از مرز ۲ هزار میلیارد تومان گذشت

جواد افتخاری

مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات گفت: خسارت بارش‌های اخیر به مه‌ولات به عنوان قطب پسته خراسان رضوی از مرز ۲ هزار میلیارد تومان گذشت.

صاحب‌خبر -

هادی ساربان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در پی وزش طوفان و وقوع سیل و بارش تگرگ در اواخر اردیبهشت‌ماه سال جاری، پس از بررسی‌های کارشناسان این مدیریت میزان برآورد خسارت‌های وارده به بخش کشاورزی به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان رسید.

وی اعلام کرد: در پی وقوع سیل و طوفان و بارش تگرگ در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۸ اردیبهشت‌ ماه سال جاری به ۲۰ هزار و ۵۱۰ هکتار از باغات پسته و زردآلوی این شهرستان خسارت وارد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات ادامه داد: ۲۵۳ هکتار از کشتزارهای زراعی به‌ویژه گندم، جو و زیره مه‌ولات نیز بر اثر بارندگی و بارش تگرگ آسیب دیده‌اند.

وی میزان این خسارت در حوزه باغات ۲ هزار و ۶۴۷ میلیارد تومان و در حوزه زراعت ۲۸ میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: بارش باران و جاری شدن سیل به ۵ رشته قنات این شهرستان به طول بیش از ۲ کیلومتر نیز خسارت وارد کرده که میزان خسارت آن ۳ میلیارد تومان تعیین شده است.

ساربان در پایان افزود: شهرستان مه‌ولات با دارا بودن ۲۱ هزار و ۳۴۰ هکتارباغات پسته، قطب پسته‌کاری استان خراسان رضوی و مقام اول کشت و تولید پسته در استان را دارا است.

انتهای پیام

نظر شما