شناسهٔ خبر: 66784767 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ارتفاع امواج در خلیج‌فارس از ۲ متر عبور می‌کند

سازمان هواشناسی در پی احتمال افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در خلیج‌فارس هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی صادر کرد. سازمان هواشناسی در پی احتمال افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در خلیج‌فارس هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا، سازمان هواشناسی در پی احتمال افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در خلیج‌فارس از روز پنج شنبه ۳ خرداد تا روز شنبه ۵ خرداد، هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی صادر کرد.

افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای از ۲۴ تا ۳۰ نات و افزایش ارتفاع امواج در سواحل تا ۲ متر و دور از سواحل بیش از ۲ متر از جمله مخاطرات این سامانه خواهد بود.

این افزایش وزش باد و مواج شدن دریا در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر، هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج‌فارس و تنگه هرمز رخ خواهد داد.

در پی این واقعه، احتمال غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌سنگین و سنگین و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی وجود دارد.

در نتیجه به اقداماتی همچون منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما