شناسهٔ خبر: 66784595 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

نخستین مدیر هوش مصنوعی در ناسا منصوب شد

سازمان فضانوردی آمریکا به منظور حصول اطمینان از همگامی این سازمان با حوزه حیاتی و به سرعت در حال تحول هوش مصنوعی، اولین مدیر رسمی هوش مصنوعی خود را منصوب کرد، این فرد دیوید سالوانینی است که قبلا مدیر ارشد اطلاعات ناسا بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، ناسا هم‌اکنون از هوش مصنوعی برای مدل‌سازی اقلیمی پیشرفته خود استفاده می‌کند.

سازمان فضانوردی آمریکا «ناسا» به منظور حصول اطمینان از همگامی این سازمان با حوزه حیاتی و به سرعت در حال تحول هوش مصنوعی، اولین مدیر رسمی هوش مصنوعی خود را منصوب کرد. این فرد دیوید سالوانینی است که قبلا مدیر ارشد اطلاعات ناسا بود.

بیل نلسون، مدیر ناسا در بیانیه‌ای با اعلام این انتصاب گفت: «هوش مصنوعی چندین دهه‌ است که به طور ایمن در ناسا استفاده می‌شود. گسترش این فناوری می‌تواند سرعت اکتشافات را افزایش دهد.»

وی افزود: «مهم است که ما در خط مقدم پیشرفت و استفاده مسئولانه باقی بمانیم. دیوید در این نقش جدید تلاش‌های ناسا را برای استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی در کیهان و روی زمین به نفع تمام بشریت هدایت خواهد کرد.»

همانطور که نلسون می‌گوید، ناسا مدتی است که از فناوری هوش مصنوعی برای دستیابی به اهداف مختلف استفاده کرده است. به عنوان مثال، ناسا از هوش مصنوعی برای مدل‌سازی اقلیمی پیشرفته خود استفاده می‌کند تا به مدیریت بهتر اثرات زیست‌محیطی گرمایش جهانی و نحوه کاهش آنها کمک کند.

سالوانینی مسئول ترسیم چشم‌انداز گسترده ناسا برای توسعه و استفاده از هوش مصنوعی و پیشبرد نوآوری با این فناوری خواهد بود. وی به همکاری ناسا با سایر سازمان‌های دولتی، موسسات دانشگاهی، شرکای صنعتی و سایر کارشناسان ادامه می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که آژانس در زمینه هوش مصنوعی به‌روز است.

او پس از بیست سال کار در جامعه اطلاعاتی در ژوئن 2023 به ناسا پیوست. او در آخرین مقام خود به عنوان مدیر گروه معماری و ادغام و معمار ارشد در دفتر مدیر اطلاعات ملی خدمت کرده است.

سالوانینی یک نظامی سابق است، که به مدت 21 سال در نیروی هوایی آمریکا خدمت کرد و در سال 2005 به عنوان افسر ارتباطات و سیستم‌های کامپیوتری بازنشسته شد. کیت کالوین، دانشمند ارشد ناسا، پیش از وی به عنوان سرپرست مسئول هوش مصنوعی این آژانس خدمت می‌کرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما