شناسهٔ خبر: 66784330 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

لیگ ملت‌های والیبال؛

اسامی بازیکنان تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌های والیبال

اسامی بازیکنان تیم ملی والیبال ایران برای حضور در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرحله مقدماتی مسابقات والیبال لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ از یکم خرداد تا سوم تیرماه با حضور ۱۶ تیم ایران، ایتالیا، آرژانتین، صربستان، کوبا، ژاپن، برزیل، ترکیه، بلغارستان، هلند، آلمان، فرانسه، آمریکا، کانادا، لهستان و اسلوونی شروع می‌شود تا سمیه‌های باقی مانده المپیک ۲۰۲۴ پاریس توزیع شود. هفته نخست لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ به میزبانی ترکیه و برزیل برگزار می‌شود، هفته دوم به میزبانی ژاپن و کانادا کار خود را دنبال خواهد کرد و دیدارهای هفته سوم در اسلونی و فیلیپین برگزار خواهد شد. تیم‌های راه یافته به دور نهایی در لهستان برای کسب عنوان قهرمانی رقابت خواهند کرد. به این ترتیب صعود لهستان به دور پایانی به دلیل میزبانی قطعی است و این کشور برای دومین بار متوالی میزبان دور نهایی لیگ ملت‌ها خواهد بود.

ایران در دوره قبلی لیگ ملت‌ها با هدایت بهروز عطایی در رتبه چهاردهم قرار گرفت تا عملکرد ضعیفی داشته باشد و موجب شود با پایین آمدن رنکینگ ایران در رده‌بندی، برای صعود به المپیک راه سختی پیش روی ملی‌پوشان باشد. تیم ملی والیبال ایران در اولین دیدارش در این رقابت‌ها در مصافی حساس برابر صربستان قرار خواهد گرفت.

تیم ملی والیبال ایران با هدایت مائوریسیو موتا پائز و میلاد عبادی پور، مهدی جلوه، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، محمدرضا حضرت‌پور، پوریا حسین خانزاده، امین اسماعیل‌نژاد، جواد کریمی، میثم صالحی، محمدطاهر وادی، آرمان صالحی، محمد بربست، محمد ولی‌زاده، مبین نصری و مرتضی شریفی برای حضور در لیگ ملت‌ها هفته گذشته راهی برزیل شد. بر اساس قوانین فدراسیون جهانی سه بازیکن دیگر ایران شامل امیرحسین اسفندیار، امیرحسین ساداتی و متین احمدی که نام آن‌ها در لیست رزرو ثبت شده با نظر پائز می‌توانند در دیدارهای آینده به لیست تیم ملی اضافه شده و جایگزین دیگر بازیکنان شوند.

تیم ملی والیبال کشورمان پس از اردویی پنج روزه و سه دیدار تدارکاتی با تیم برزیل کمپ تمرینی برزیل را ترک کرد و راهی هتل رسمی مسابقات شد. در حال حاضر تیم ملی والیبال ایران که تمرینات خود را در سالن اصلی مسابقات آغاز کرده.

بلندقامتان ایران در نخستین دیدار خود در رقابت‌های لیگ ملت‌ها بامداد -پنجشنبه سوم خرداد- به مصاف صربستان خواهد رفت.

برنامه مسابقات ایران در لیگ‌ملت‌های والیبال ۲۰۲۴

برنامه تیم ملی والیبال ایران:

ردیف بازی تاریخ و ساعت به وقت ایران
۱ ایران - صربستان پنجشنبه ۳ خرداد- ساعت ۳:۳۰ بامداد
۲ ایران - ایتالیا شنبه ۵ خرداد- ساعت ۰۰:۰۰ بامداد
۳ ایران - کوبا یکشنبه ۶ خرداد- ساعت ۳:۳۰ بامداد
۴ ایران - آرژانتین دوشنبه ۷ خرداد- ساعت ۰۰:۰۰ بامداد
۵ ایران - ژاپن سه شنبه ۱۵ خرداد- ساعت ۱۳:۵۰
۶ ایران - برزیل پنجشنبه ۱۷ خرداد- ساعت ۶:۳۰
۷ ایران - بلغارستان جمعه ۱۸ خرداد- ساعت ۶:۳۰
۸ ایران - ترکیه شنبه ۱۹ خرداد- ساعت ۶:۳۰
۹ ایران - آمریکا چهارشنبه ۳۰ خرداد- ساعت ۱۴:۳۰
۱۰ ایران - هلند پنجشنبه ۳۱ خرداد- ساعت ۱۰:۳۰
۱۱ ایران - فرانسه جمعه ۱ تیر- ساعت ۶:۳۰
۱۲ ایران - آلمان یکشنبه ۳ تیر- ساعت ۶:۳۰

نظر شما