شناسهٔ خبر: 66783321 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جماران؛

کشف علل مشکلات مادرزادی در انسان با کمک جنین مگس

تیمی از محققان در ایالات متحده به این نتیجه رسیده اند که انجام تحقیقات روی جنین مگس می تواند به تشخیص و درمان احتمالی برخی از نقایص مادرزادی در انسان کمک کند.

صاحب‌خبر -

جماران به نقل از مجله سلامتی در چارچوب مطالعه منتشر شده در مجله علمی Nature Communications، یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید، ایالات متحده، عواملی را که منجر به رشد سالم بال مگس میوه می شود، در حالی که هنوز در حال رشد است، مورد مطالعه قرار دادند. مرحله جنینی، و از یک سیستم کامپیوتری پیشرفته برای انجام شبیه سازی نحوه تعامل سلول های جنین مگس با بال های این حشرات استفاده کرد.

محققان همچنین ویژگی‌های مکانیکی سلول‌ها، مانند درجه کشش و سطوح فشار مایع درون سلول‌ها و همچنین نحوه تعامل انواع مختلف سلول‌ها برای تشکیل بافت‌های بال مگس‌ها را نیز آزمایش کردند.

مارک آلپر، استاد ریاضیات و رهبر تیم مطالعه از دانشگاه کالیفرنیا، گفت: ما صدها سلول را در تلاش برای درک نحوه تعامل آنها با یکدیگر و در نهایت به تشکیل بال مگس میوه مدل کردیم. ریورساید. تیم تحقیقاتی با همکاری محققان دانشگاه نوتردام، مراحل رشد بال را از شکل استوانه‌ای اولیه و سپس حرکت به مرحله یک شکل دایره‌ای ثابت را زیر نظر گرفتند تا اینکه بال در نهایت در بالا دایره‌ای و در قسمت بالا صاف شد.

 

الصورة:

وب سایت مدیکال اکسپرس، که متخصص در تحقیقات پزشکی است، به نقل از جنیفر آنجل آمبریز، ریاضیدان و عضو تیم مطالعه، گفت: "ما می خواستیم دلایل این تغییر را بفهمیم، زیرا مگس ها نمی توانند پرواز کنند یا زنده بمانند، اگر بال هایشان نباشند."

محققان وجود واحدهای درون سلولی با نام "استومایسین" را کشف کردند که مسئول توسعه تشکیل بال، به ویژه صاف شدن قسمت پایینی بال مگس هستند.

محققان تأیید کردند که عواملی را که مسئول رشد بافت‌ها در مرحله جنینی هستند، کشف کرده‌اند و کاربردهای این مطالعه می‌تواند در درک رشد یا تولید بافت‌ها در حیوانات و انسان‌ها منعکس شود که این مطالعه به امکان اصلاح نقایص مادرزادی در انسان منجر می شود.

 

نظر شما