شناسهٔ خبر: 66782919 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

تصویب قانون سقف بودجه، متفاوت‌تر از فصل قبل

غیر رسمی: سقف بودجه فصل آینده لیگ مشخص شد

به نظر می‌رسد که سقف بودجه پایه لیگ آینده 325 میلیارد باشد ولی تیم قهرمان لیگ برتر می‌تواند 100 میلیارد بیشتر هزینه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، بدون شک دستورالعمل رعایت سقف بودجه برای تیم‌های لیگ برتری، جنجالی‌ترین قانون لیگ بیست و سوم بود که با حواشی بی‌پایانی همراه شد. از اعتراض باشگاه‌ها و در صدر آنها استقلال به این قانون گرفته تا موضوع کسر امتیاز از تیم‌های سپاهان و پرسپولیس که با رد این حکم توسط استیناف و برگرداندن امتیازات به این دو تیم همراه شد.

این قانون قرار است نه تنها در فصل آینده یعنی لیگ بیست و چهارم رعایت شود بلکه از گوشه و کنار نیز خبر می‌رسد که برای سه فصل آینده نیز باید اجرا شود و هر فصل نیز 30 درصد به مبالغ درنظر گرفته شده برای باشگاه‌ها اضافه خواهد شد.

در لیگ بیست و سوم که به هفته‌های پایانی خود نزدیک شده، مبلغ 250 میلیارد تومان به عنوان میانگین اولیه برای تمامی باشگاه‌ها در نظر گرفته شد که البته به بودجه تیم‌های اول تا چهارم فصل قبل و تیم‌هایی که مجوز ملی دریافت کرده و همچنین نمایندگان ایران در آسیا نیز ارقامی اضافه شد که در نهایت این رقم برای چند باشگاه محدود به عدد 350 میلیارد تومان رسید.

اما حالا و طبق آن چیزی که خبرگزاری تسنیم خبر داده است، برای فصل آتی، مبلغ پایه 325 میلیارد تومان برای هزینه‌کرد تمام باشگاه‌های لیگ برتری در نظر گرفته شده است که البته این رقم نیز دارای آپشن های گوناگونی است و از میان استقلال و پرسپولیس هر کدام که به قهرمانی برسد، حداقل تا 425 میلیارد نیز می تواند هزینه داشته باشد.

این آپشن‌ها بدین صورت است که تیم قهرمان 65 میلیارد تومان، تیم نائب قهرمان 50 میلیارد تومان، تیم سوم 40 و تیم چهارم 30 میلیارد تومان به مبلغ پایه سقف بودجه‌شان اضافه خواهد شد.

گفته می‌شود این قانون تا لیگ بیست و ششم تعیین شده است. بدین ترتیب دستورالعمل سقف بودجه برای سه فصل آینده خواهد بود و هر سال 30 درصد به مبلغ پایه اضافه می‌شود.

البته باشگاه‌ها می‌توانند درآمدهای جانبی نیز داشته باشند بدین صورت که درآمد باشگاه از حق ترانسفر بازیکن و درآمد حاصل از حضور در لیگ قهرمانان آسیا و پاداش این مسابقات، عیناً به مبلغ پایه سقف بودجه باشگاه اضافه خواهد شد.

دریافت مجوزهای مربوطه نیز دارای پاداش جداگانه بوده بدین ترتیب که در ازای دریافت مجوز حرفه‌ای، مبلغ 35 میلیارد و مجوز ملی مبلغ 15 میلیارد تومان به سقف بودجه باشگاه‌ها اضافه خواهد شد.

به این ترتیب سقف قرارداد تیم قهرمان فصل جاری برای فصل آینده، در صورت کسب مجوز حرفه‌ای به حداقل 425 میلیارد تومان و تیم نائب قهرمان به 410 میلیارد تومان خواهد رسید. ضمن اینکه پاداش بردهای آسیایی و حق ترانسفر بازیکن نیز به این رقم اضافه خواهد شد.

فدراسیون فوتبال پس از تصویب دستورالعمل پیشنهادی کارگروه نظارت بر قراردادها در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، تنبیهات و ضمانت اجرایی مد نظر خود را نیز به صورت رسمی اعلام خواهد کرد تا فصل آینده تمام باشگاه‌های لیگ برتری موظف به اجرای مفاد این دستورالعمل باشند.

نظر شما