شناسهٔ خبر: 66782567 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کلاهبرداری با ترفند ارسال لینک‌های آلوده به مخاطبان

فرمانده انتظامی شهرستان بویین‌میاندشت از کشف یک فقره کلاهبرداری اینترنتی توسط پلیس فتای این فرماندهی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، حمزه بهرامی اظهار کرد: در پی اعلام شکایت یکی از شهروندان با موضوع برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی، مراتب در دستور کار پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با تحقیقات و بررسی‌های انجام شده دریافتند پیامکی حاوی لینک آلوده از طرف یکی از بستگان شاکی برای وی ارسال و پس از باز کردن لینک، حساب‌های بانکی او هک و مبلغ ۵۱ میلیون ریال از حسابش برداشت شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بویین میاندشت تصریح کرد: مأموران با اقدامات هوشمندانه پلیسی یک متهم را شناسایی و طی هماهنگی با مرجع قضائی حساب وی را مسدود کردند و مبالغ کلاهبرداری شده به حساب مالباخته عودت داده شد.

بهرامی خاطرنشان کرد: کلاهبرداران اینترنتی در یکی از شگردهای مجرمانه خود پس از دسترسی به لیست مخاطبان افراد، برای گمراه کردن آنها لینک‌های آلوده را در قالب پیام کوتاه و به نام مخاطبان ارسال و پس از کلیک روی لینک اقدام به برداشت از حساب بانکی می‌کنند، بنابراین شهروندان از ورود به هرگونه لینک که در قالب پیامک یا در پیام‌رسان‌ها برای آنها ارسال می‌شود، خودداری کنند.

نظر شما