شناسهٔ خبر: 66782553 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

روایتی از حضور آیت‌الله رئیسی در تخت‌فولاد اصفهان و توصیه‌ای که برای ظهور داشتند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی معتقد بر آن بود که کارگزار بودن او در دوران غیبت امام زمان (عج) باید به گونه‌ای باشد که پس از ظهور امام (عج) نیز همان تأیید شود، به این معنا که صاحب‌الزمان (عج) پس از ظهور می‌فرمایند: «کن کما کنت» یعنی تو نیز پس از ظهور همان‌گونه باش.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام دکتر پویان لاری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حضور رسانه‌ای نشده شهید آیت‌الله رئیسی در تخت‌فولاد اصفهان در زمانی که در جایگاه رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران بودند، با بیان خاطره‌ای از آن روز اظهار کرد: زمانی‌که به تخت‌فولاد رسیدیم، نخستین سوالی که آیت‌الله رئیسی از ما پرسیدند، این بود که کدام یک از علمای تخت‌فولاد خدمت امام زمان (عج) رسیدند؟ و کدام یک از مقبره‌های تخت‌فولاد در آن تشرفی رخ داده یا امام زمان (عج) دیده شده است؟

وی افزود: در پاسخ به پرسش آیت‌الله رئیسی، من زندگی‌نامه صاحب مکیال‌المکارم و مرحوم آقا شیخ محمد باقر فقیه‌ایمانی را برای این شهید خادم‌الرضا (ع) بیان کردم و سوالی که دوباره از او مطرح شد، این بود که سبب علاقه آن‌ها به امام زمان چه بوده است؟ و سپس پای مزار مرحوم فقیه ایمانی نماز امام زمان را خواند.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: طی بازدید از تخت‌فولاد درباره بعضی دعاها یا مسائل دینی صحبت‌های بسیاری انجام دادیم که شهید رئیسی به تمام آن‌ها بسیار واقف بود، از این رو زمانی‌که گفتم، آیت‌الله شیخ آقا محمد باقر فقیه ایمانی مداومت داشت به صلوات ابوالحسن ضراب اصفهانی، او پاسخ داد، بله میدانم، من نیز گاهی اوقات این صلوات را بالای سر حضرت امام رضا (ع) می‌خوانم.

لاری‌زاده با اشاره به اینکه شهید آیت‌الله رئیسی خواستار برگزاری مراسم دعا بر سر مزار مکیال‌المکارم در احیای امر امام زمان (عج) در کشور شد، تاکید کرد: شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی معتقد بر آن بود که کارگزار بودن او در دوران غیبت امام زمان (عج) باید به گونه‌ای باشد که پس از ظهور امام (عج) نیز همان تأیید شود، به این معنا که صاحب‌الزمان (عج) پس از ظهور می‌فرمایند: «کن کما کنت» یعنی تو نیز پس از ظهور همان‌گونه باش.

نظر شما