شناسهٔ خبر: 66782002 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهر کریمه اهل‌بیت آماده استقبال از خادم الرضا(ع) + فیلم

شهر قم بی‌تابانه انتظار پیکر مطهر شهید جمهور را می‌کشد و در و دیوار شهر در این انتظار رنگ عزا به خود گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، از حوالی ظهر دیروز که زمزمه تشییع پیکر شهید جمهور، آیت‌الله رئیسی و همراهانش در قم به گوش‌ها رسید، همه آماده شدند تا بدرقه‌ای جانانه در شهر پایگاه انقلاب اسلامی برای وی و همراهانش رقم بخورد.

آماده‌سازی شهر قم برای حضور پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی با جدیت تمام از سوی تمام دستگاه‌های مرتبط آغاز شد. تمهیدات ترافیکی اندیشیده شد، تدابیر امنیتی نیز همچون همیشه با قوت برقرار شد. دستگاه‌های خدمت‌رسان از جمله شهرداری قم عزم خود را جزم کردند تا بهترین خدمات برای مردمی که بار دیگر میزبان رئیس‌جمهور محبوبشان هستند، رقم بخورد.

مسیر هفت کیلومتری بلوار آئینی پیامبر اعظم برای حضور پرشور مردم قم آماده شده و خاطرات تشییع سردار شهید سلیمانی، موجب شده است تا همه امکانات برای حضور حداکثری تمام گروه‌های مردم قم فراهم شود.

برپایی ۵۰ موکب، برپایی استیج برای رسانه‌های داخلی و خارجی، فعال شدن محور پشتیبان بلوار پیامبر اعظم برای ترددهای ترافیکی، خدمات‌رسانی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و ایجاد تمهیدات برگزاری مراسم وداع با شهدا از جمله اقدامات صورت گرفته است.

شهر کریمه اهل‌بیت آماده استقبال از خادم الرضا(ع) + فیلم

شهر در خدمت شهید جمهور

سیدمرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم در بازدید از فضاسازی و آماده‌سازی بلوار آئینی پیامبر اعظم برای تشییع شهید آیت الله رئیسی گفت: تمام امکانات شهر باید در خدمت انجام این مراسم بزرگ باشد.

وی با اشاره به آماده‌باش تمام بخش‌های خدماتی شهرداری قم گفت: ۵۰ موکب برای پذیرایی از تشییع کنندگان شهدا در نظر گرفته شده و ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر قم آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان است.

شهر کریمه اهل‌بیت آماده استقبال از خادم الرضا(ع) + فیلم

اجرای پویش‌های فضای مجازی

هم‌زمان در فضای مجازی هم پویش‌های متعددی برای تکریم خادمان ملت راه‌اندازی شده است. حوزه هنری استان قم پویش شهید خدمت برای شعرای استان قم را راه‌اندازی کرده تا در وصف این شهیدان اشعاری سروده شود.

خانه مطبوعات قم هم با راه‌اندازی پویش تکریم خادم خستگی‌ناپذیر، تلاش می‌کند سهم خود را در این حرکت عظیم مردم قم ایفا کند.

همشهریان قمی می‌توانند به عنوان شهروند خبرنگار در تکریم از این مجاهد خستگی ناپذیر مشارکت کنند و آثار خود را با هشتگ #تکریم_خادم_خستگی_ناپذیر در فضای مجازی منتشر و برای بازنشر در رسانه‌ها به شماره ۰۹۹۲۴۷۰۹۵۵۰ در پیام‌رسان ایتا ارسال کنند.

پویش دیگر در فضای مجازی شهر قم امتداد ابراهیم است که در قالب این پویش هر خانواده یک پلاکارد برای شهدای راه خدمت تهیه کرده و دل‌نوشته خود را خطاب به این شهدا در آن می‌نویسند.

۱۵۰ دستگاه اتوبوس در مسیر بازگشت از مراسم

از شهرداری قم خبر می‌رسد همه امکانات برای رفت و آمد شهروندان به صورت رایگان فراهم شده است تا میزان اختلال در برگزاری مراسم به کمترین حد برسد.

علی نیک، مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم از ذخیره و دپوی ۱۵۰ دستگاه اتوبوس در مسیر برگشت آئین تشییع شهدای راه خدمت در مسجد مقدس جمکران خبر داد.

وی با بیان اینکه امروز بازدیدهای کارشناسی و میدانی نیز صورت گرفته است اعلام کرد: محل دپوی ناوگان در دو قسمت درب ۳ تا درب ۲ مسجد مقدس جمکران و میدان آل یاسین خواهد بود.

نیک از شهروندان خواست تا با توجه به حضور زائران و مسافران در شب چهارشنبه در مسجد مقدس جمکران، همشهریان برای حضور در مراسم تشییع از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

شهر کریمه اهل‌بیت آماده استقبال از خادم الرضا(ع) + فیلم

۷۰۰ دستگاه تاکسی و ون در خدمت تشییع کنندگان

قاسم طالبی، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم هم از آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی با پیش‌بینی ۲۰۰ دستگاه تاکسی ون و ۵۰۰ دستگاه تاکسی سمند و پژو برای برگزاری مراسم تشییع شهدای راه خدمت خبر داد.

وی افزود: پیش‌بینی لازم جهت سرویس‌دهی به زائرین و شهروندان در مسیر برگشت از میدان آل یاسین تا پایان مراسم دعای توسل امشب صورت گرفته است.

طالبی اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته تعداد ۱۰۰ دستگاه تاکسی ون از سایر شهرهای کشور در این مراسم برای پوشش سرویس‌دهی به شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع رئیس‌جمهور شهید و همراهان ایشان حضور خواهند داشت.

شهر کریمه اهل‌بیت آماده استقبال از خادم الرضا(ع) + فیلم

تا پای جان برای ایران

از دیروز برج‌های اذان شهر قم آیاتی از قرآن را برای مردم عزادار شهر تلاوت می‌کنند. شهر کریمه اهل بیت در فراق خادم الرضا لباس عزا به تن کرده و بیش از ۲۷۰۰ متر مربع بنر برای اکران در ۹۰۰ سازه تبلیغات شهری شامل بیلبوردها، عرشه‌های پل، پرتابل، استرابورد و آویز به چاپ رسیده و اکران شده است.

چاپ بیش از ۲۰۰۰ پوستر گرامیداشت شهدای راه خدمت را از دیگر اقدامات شهرداری قم در این زمینه است که تصویر شهید جمهور را در دل و جان مردم زنده کرده است. این پوسترها همه جای شهر وجود دارد. از اتوبوس و تاکسی گرفته تا در و دیوار مغازه‌ها و شیشه خودروها به این تصویر مزین شده است. جمله‌ای که در پایین این پوستر نقش بسته، همه را به فکر وامی‌دارد «تا پای جان برای ایران»

شهر کریمه اهل‌بیت آماده استقبال از خادم الرضا(ع) + فیلم

نظر شما