شناسهٔ خبر: 66781781 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

تریلی جدید ولوو با تکنولوژی رانندگی خودکار فوق‌ پیشرفته از راه رسید؛ آغاز انقلاب در عرصه باربری

صاحب‌خبر -

ولوو تریلی جدید خود با تکنولوژی رانندگی خودکار را معرفی کرد. این تریلی که به‌زودی عرضه می‌شود از یکی از بالاترین سطوح فناوری خودران برخوردار است.

بر اساس آخرین اخبار خودرو، خودروساز مطرح سوئدی ولوو بعد از ولوو سوپرتراک از یک تریلی «آماده تولید» با قابلیت رانندگی خودکار رونمایی کرد که نمایان‌گر نسل جدید ماشین‌های سنگین خواهد بود. این تریلری در همکاری با «آرورا» (Aurora)، شرکت فعال در حوزه رانندگی خودکار توسعه پیدا کرده است که مسئولان اجرایی سابق کمپانی‌های بزرگی مثل تسلا، گوگل و اوبر تاسیس کرده‌اند.

معرفی تریلی خودران جدید ولوو

تریلی جدید ولوو بر اساس تریلی کلاس هشت VNL این شرکت توسعه پیدا کرده است و مجموعه‌ای از سنسورها و دوربین‌ها دارد که با اتکا به آن‌ها می‌تواند رانندگی خودکار سطح 4 را ارائه بدهد. رانندگی خودکار معمولاً در 6 سطح (از 0 تا 5) ارزیابی می‌شود و در سطح 4 خودرو می‌تواند بدون نیاز به راننده پشت فرمان کار کند؛ مگر در مواقعی اضطراری که خودرو به اقدام از سوی راننده نیاز پیدا می‌کند.

تریلی جدید خودران ولوو تریلی جدید خودران ولوو

همان‌طور که ولوو خاطرنشان کرده، این تریلی دقیقاً در هماهنگی با سخت‌افزار و نرم‌افزار شرکت آرورا طراحی و ساخته شده است و از سیستم رانندگی خودکار آرورا با نام «آرورا درایور» (Aurora Driver) بهره می‌برد. این سیستم از نرم‌افزار رانندگی خودکار، کامپیوترهای دوگانه، سنسور لیدار با قابلیت تشخیص اشیاء در فاصله حدود 400 متری، دوربین‌ با رزولوشن بالا و رادار تصویربرداری تشکیل شده است.

تریلی جدید خودران ولوو تریلی جدید خودران ولوو

از آنجا که تریلری جدید ولوو به‌عنوان نسخه خودران VNL توصیف شده است، انتظار نمی‌رود از لحاظ مشخصات فنی تفاوت محسوسی با آن داشته باشد. جدیدترین نسل ولوو VNL بسته به نسخه به موتورهای D11 و D13 ولوو یا موتور X15 کامینز مجهز است و نسخه پرچمدار آن با اتکا به موتور D13 توانایی تولید حداکثر قدرت 500 اسب بخار و گشتاور 2576 نیوتن متر را دارد.

تریلی جدید خودران ولوو تریلی جدید خودران ولوو

تریلی خودران ولوو ظرف چند ماه آینده با مشارکت آرورا به بزرگراه‌ها راه پیدا خواهد کرد. عرضه این ماشین از آنجایی اهمیت دارد که نقشی قابل توجه در پیشرفت عرصه رانندگی خودکار و سرنوشت شرکت‌های فعال در این حوزه از جمله آرورا بازی می‌کند؛ خصوصاً پس از بدبینی ایجاد شده نسبت به این تکنولوژی در پی اشتباهات استراتژیک شرکت‌هایی نظیر تسلا.

به گفته «نیلز ییگر» (Nils Jaeger)، مدیر بخش رانندگی خودکار ولوو، این تازه اولین محصول مبتنی بر پلتفرم خودران جهانی آن‌ها به حساب می‌آید و در آینده بر اساس آن مدل‌های بیشتری به بازار معرفی خواهند شد. این خودروساز سوئدی ارائه رانندگی خودکار در تمامی برندهای ماشین سنگین «گروه ولوو» را پیش رو خود می‌بیند و در این مسیر همچنین مناطق و کاربری‌های مختلف را هدف گرفته است.

در گجت نیوز بخوانید:
پولستار ۴، کراس اوور برقی دلربای جدید ولوو به‌زودی عرضه می‌شود این نسخه ویژه کراس اوور ولوو XC60 هوش از سر عاشقان رنگ مشکی می‌برد آمریکایی‌ها با تکنولوژی باتری الماسی، دنیای خودروهای برقی را عوض می‌کنند

نظر شما