شناسهٔ خبر: 66781499 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تصمیم شورا برای نامگذاری ۱۸ معبر شهری

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از نامگذاری جدید برای ۱۸ معبر شهری تهران خبر داد. رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از نامگذاری جدید برای ۱۸ معبر شهری تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران در دویست و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تشریح جزئیات سی و یکمین جلسه این کمیسیون گفت: در این جلسه ۱۹ عنوان نامگذاری جدید برای معابر شهر تهران در نظر گرفته شده است که ۶ مورد مربوط به منطقه ۱۰، سه مورد منطقه ۱۲، دو مورد منطقه ۱۴، یک مورد منطقه پانزده و نهایتا ۶ مورد در منطقه ۲۲ شهرداری تهران است.

وی گفت: کوچه هاشمی واقع در منطقه ۱۰ خیابان قزوین، خیابان سبحانی، خیابان شهید نوری، خیابان شهید کاظمی، بعد از خیابان شهید غفوری به نام شهید رضا غلامرضا زاده نامگذاری می‌شود. این شهید بزرگوار در سال ۱۳۴۲، در کاشان متولد شد. از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جبهه حضور یافت و نهایتا در سال ۱۳۶۷ در جزیره مجنون به شهادت رسید. پیکر ایشان همچنان جاویدالاثر می‌باشد. 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: کوچه شجاعی واقع در منطقه ۱۰ خیابان مرتضوی، بعد از خیابان جیحون، نرسیده به خیابان صاحب الزمان (عج) به نام شهیدحبیب الله کندوانی نامگذاری می‌شود. این شهید والا مقام در سال ۱۳۴۸، در میانه متولد شد و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و نهایتا در سال ۱۳۶۷ در زبیدات عراق به شهادت رسید. مزار ایشان در بهشت حضرت زهرا سلام الله علیها واقع شده است.

معدنی پور گفت: کوچه رضایی واقع در منطقه ۱۰ خیابان حسام الدین، قبل از شهید رنجبر، کوچه شهید ساری به نام شهید عباس علی صیدآبادی مزین خواهد شد. این شهید عزیز در سال ۱۳۴۶، در تهران متولد شد و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و نهایتا در سال ۱۳۶۵ در فکه به شهادت رسید. مزار ایشان در بهشت حضرت زهرا سلام الله علیها واقع شده است.

وی ادامه داد: کوچه لاله واقع در منطقه ۱۰ بریانک، کوچه شهید یوسف نیک فر به نام شهید مسعود ثقفی نامگذاری خواهد شد. این شهید والا مقام در سال ۱۳۳۷، در تهران متولد شد و از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جبهه حضور یافت و نهایتا در سال ۱۳۶۱ در شلمچه به شهادت رسید. پیکر ایشان همچنان جاویدالاثر می‌باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: کوچه پرستو واقع در منطقه ۱۰ خیابان شهید محبوب مجاز، بعد از بزرگراه شهید نواب صفوی به نام شهید امیرحسین چرتابی نامگذاری خواهد شد. این شهید والا مقام در سال ۱۳۴۶، در تهران متولد شد و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و نهایتا در سال ۱۳۶۵ در پارک چیتگر مورد سوءقصد عوامل ضدانقلاب قرار گرفت و به شهادت رسید. مزار ایشان در بهشت حضرت زهرا سلام الله علیها واقع شده است.

وی بیان داشت: کوچه رویا واقع در منطقه ۱۰ خیابان کمیل، بعد از خیابان رودکی، خیابان سلمان فارسی به نام شهید مهدی آیین پرست نامگذاری می‌شود. این شهید عزیز در سال ۱۳۰۹، در همدان متولد شد و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و نهایتا در سال ۱۳۷۴ بر اثر جراحات وارده ناشی از جنگ تحمیلی به شهادت رسید. مزار ایشان در بهشت حضرت زهرا سلام الله علیها واقع شده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: کوچه مظفری واقع در منطقه ۱۰ خیابان شهید محبوب مجاز، خیابان شهید کاظمی به نام شهید صابر شاطری نامگذاری می‌شود. این شهید والا مقام در سال ۱۳۴۱، در تهران متولد شد و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت و نهایتا در سال ۱۳۶۶ در شلمچه به شهادت رسید. پیکر ایشان همچنان جاویدالاثر می‌باشد.

وی اذعان داشت: کوچه حمام حوری واقع در منطقه ۱۲ بلوار آیت ا... علم الهدی، خیابان شهید دیانی به نام شهید محمد کامران نامگذاری می‌شود. این شهید والا مقام در سال ۱۳۶۷، در تهران متولد شد و به عنوان مدافع حرم در سوریه حضور یافت. وی در سال ۱۳۹۴ در حلب به شهادت رسید. مزار ایشان در بهشت حضرت زهرا سلام الله علیها واقع شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: کوچه ماهور واقع در منطقه ۱۲ خیابان ۱۷ شهریور به نام شهید محسن توکلی نامگذاری می‌شود. این شهید عزیز در ۱۳۴۴، در تهران متولد شد و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. وی در سال ۱۳۶۱ در فکه به شهادت رسید. مزار ایشان در بهشت حضرت زهرا سلام الله علیها واقع شده است.

وی ادامه داد: کوچه فرخی واقع در منطقه ۱۲ خیابان ایران، بالاتر از خیابان شهید قادری به نام شهیدان محمدعلی و مجید قربانی نامگذاری می‌شود. شهید محمدعلی قربانی در سال ۱۲۹۰، در تهران متولد شد و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. در سال ۱۳۶۱ در دشت عباس به شهادت رسید. پیکر ایشان همچنان جاویدالاثر می‌باشد. همچنین شهید مجید قربانی در سال ۱۳۴۲، در تهران متولد شد و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. وی در سال ۱۳۶۱ در کرخه به شهادت رسید. مزار ایشان در بهشت حضرت زهرا سلام الله علیها واقع شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اذعان داشت: کوچه چهارم غربی واقع در مطنقه ۱۴ پیروزی، بلوار ابوذر، پایین‌تر از پل دوم به نام شهید محمد تقی امامی پور نامگذاری می‌شود. این شهید والامقام در سال ۱۳۳۸، در تهران متولد شد و از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جبهه حضور یافت. وی در سال ۱۳۷۰ بر اثر جراحات وارده ناشی از جنگ تحمیلی به شهادت رسید. مزار ایشان در بهشت حضرت زهرا سلام الله علیها واقع شده است. 

معدنی پور ادامه داد: کوچه ژاله واقع در منطقه ۱۴ خیابان ۱۷ شهریور به نام شهید داوود احمدی نامگذاری می‌شود. این شهید والا مقام در سال ۱۳۲۵، در تهران متولد شد. به عنوان افسر زرهی ارتش در جبهه حضور یافت. وی در سال ۱۳۶۷ در سرپل ذهاب به شهادت رسید. پیکر ایشان همچنان جاویدالاثر می‌باشد. 

این عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان داشت: بنفشه پنجم واقع در منطقه ۲۲ شهرک گلستان، خیابان بنفشه با حفظ شماره به نام شهید امیرحسین همتی روزبهانی نامگذاری می‌شود. این شهید والا مقام در سال ۱۳۵۲، در تهران متولد شد و به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. وی در سال ۱۳۷۲ به شهادت رسید. پیکر ایشان همچنان جوادیدالاثر می‌باشد. 

معدنی پور ادامه داد: کوچه لاله اول واقع در منطقه ۲۲ دهکده المپیک، شهرک لاله با حفظ شماره به نام شهید بهرام خرم قهفرخی نامگذاری می‌شود. این شهید عزیز در سال ۱۳۰۷، در شهرکرد متولد شد و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. وی در سال ۱۳۷۰ بر اثر جراحات وارده ناشی از جنگ تحمیلی به شهادت رسید. مزار ایشان در گلزار شهدای زادگاهش واقع شده است. 

وی گفت: کوچه بنفشه هفتم واقع در منطقه ۲۲ شهرک گلستان، خیابان گل‌ها با حفظ شماره به نام شهید حسن فدایی نامگذاری می‌شود. این شهید والا مقام در سال ۱۳۴۳، در تهران متولد شد و به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. وی در سال ۱۳۶۳ در شرق دجله به شهادت رسید. مزار ایشان در بهشت حضرت زهرا سلام الله علیها واقع شده است. 

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اذعان کرد: یاس ۸ واقع در منطقه ۲۲ شهرک گلستان، خیابان گل‌ها با حفظ شماره به نام شهید حسین عزتی نامگذاری می‌شود. این شهید عزیز در سال ۱۳۱۰، در ساوه متولد شد و به عنوان ستوان ژاندارمری در جبهه حضور یافت. وی در سال ۱۳۶۰ در بستان به شهادت رسید. مزار ایشان در بهشت حضرت زهرا سلام الله علیها واقع شده است. 

معدنی پور بیان داشت: خیابان ۲ واقع در منطقه ۲۲ بلوار پرویز دهداری، جنب بوستان جوانمردان با حفظ شماره به نام شهید رمضان پناهی نامگذاری خواهد شد. این شهید عزیز در سال ۱۳۳۲، در ساوه متولد شد وی همافر ارتش بود و به عنوان بسیجی در جبهه حضور یافت. وی در سال ۱۳۶۴ در هورالاهویزه به شهادت رسید. مزار ایشان در امامزاده اصغر زادگاهش واقع شده است. 

وی گفت: خیابان سما ۱ واقع در منطقه ۲۲ شهرک شهید باقری، خیابان شهید مظفر با حفظ شماره به نام شهید محمود مسعودی پور نامگذاری می‌شود. این شهید والا مقام در سال ۱۳۳۹، در اصفهان متولد شد. در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی خدمت میکردند. در سال ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی حاج عمران به شهادت رسید. مزار ایشان در گلزار شهدای زادگاهش واقع شده است.

انتهای پیام/

نظر شما