شناسهٔ خبر: 66781336 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جمهوری اسلامی از شهادت حاج قاسم تا شهادت آیت الله رئیسی

مهدی جهانتیغی درباره جمهوری اسلامی از شهادت حاج قاسم تا شهادت آیت الله رئیسی یادداشتی را نوشت. مهدی جهانتیغی درباره جمهوری اسلامی از شهادت حاج قاسم تا شهادت آیت الله رئیسی یادداشتی را نوشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش برنا؛ مهدی جهانتیغی در یادداشتی  نوشت:
یک: ظرف مدت کوتاهی آنقدر آیت الله رئیسی زود به زود به نقاط مختلف ایران برای بازدید و پیگیری کارها رفت، که اینک مردم استان های مختلف این زبان حال را درباره رئیس جمهور شهید دارند: « انگار همین دیروز بود که آمد». دلیل یکی از دلتنگی های مردم همین است که او را بارها نزدیک خود لمس کردند. آنروزها که اوج کرونا به بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها رفت، همه مردم ایران احساس کردند او را از نزدیک دیدند. خب طبیعی است که برای این آشنای همیشه همراه؛ باید ملت ایران امروز اینقدر احساس دلتنگی و غم داشته باشد.دو: آیت الله رئیسی عزیز بود. مردی که نه اهل کنایه زدن بود، نه دعوا می‌کرد، نه اپوزیسیون می‌شد نه برای رقیب سیاسی شاخ و شانه می کشید، نه مردم را نگران می‌کرد، نه دل مشغولی برای رهبری درست می‌کرد. خب چنین فرد بی حاشیه و با تقوای حتما عزیز می‌شود و شد.سه: آنروز که آیت الله رئیسی، تولیت حرم امام رضا (ع) شد، شور معنوی در مردم ایجاد کرد، روزی هم که در انتخابات ریاست جمهوری 96 شرکت کرد و با وجودی که شکست خورد باز هم شور ارزش گرایی و دینداری در بین عموم مردم ایجاد کرد، وقتی به عنوان رئیس قوه قضائیه به فعالیت پرداخت بازهم اقدامات او سرمایه دینی تولید کرد و در سال 1400 هم وقتی پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد، شور دینداری و آرمان خواهی را افزایش داد. یک باطن خداجو می‌تواند در سه میدان به ظاهر متفاوت از تولیت حرم امام رضا (ع) و قضاوت تا میدان سیاست، چنین موجی دین‌خواهی و ارزش گرایی در جامعه ایجاد کند.
چهار: گرچه آیت الله رئیسی به لحاظ ظاهری از میان ما رفته است، اما فتح بزرگ او، بازگرداندن احساس خدمتگزاری و نوکر بودن دولت جمهوری اسلامی به مردم بود که به برکت شهادتش تثبیت و عمیق‌تر هم شد. خون شهید همیشه نقطه مقابل دشمن عمل می‌کند و می‌تواند طراحی میلیون‌ها دلاری جنگ رسانه‌ای و اقتصادی را برای تغییر احساس و محاسبات مردم ایران بهم بزند. اگر شهادت حاج قاسم باعث احیای بزرگ اقتدار و سرمایه اجتماعی جمهوری اسلامی شد، شهادت آیت الله رئیسی گام دوم و دیگری بود و آن بازگرداندن حس اعتماد، خوش بینی و خدمتگزاری مردم به نهاد جمهور و دولت در نظام جمهوری اسلامی بود.

نظر شما