شناسهٔ خبر: 66781081 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

جزئیات آیین تشییع پیکر شهید ابراهیم رئیسی در مشهد

اقتصادنیوز: فرماندار مشهد گفت: آیین تشییع پیکر مطهر رییس‌جمهور شهید، سید ابراهیم ربیسی روز پنجشنبه (یکم خرداد ماه)، ساعت ۱۴ در خیابان امام رضا(ع) مشهد آغاز خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ محسن داوری روز سه‌شنبه  افزود: پیش بینی جمعیت زیادی برای حضور در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله رییسی را داریم، لذا از مردم قدرشناس و ولایت‌مدار مشهد تقاضا داریم با خودروی شخصی به خیابان امام رضا(ع) این شهر نیایند.

وی اظهار کرد: با وجود اینکه تقاضا می شود مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی برای حضور در محل خیابان امام رضا(ع) استفاده کنند، اما پارکینگ هایی برای خودروهای شخصی در خیابان امام خمینی(ره)، محدوده ۱۷ شهریور، میدان شهدا و خیابان کوشش برای توقف خودروها در نظر گرفته شده است و جمعیت از این اماکن با ناوگان حمل و نقل عمومی به محل تشییع انتقال خواهند یافت.

فرماندار مشهد همچنین با اشاره به وجود جمعیت پرشمار در این مراسم بیان کرد: مکان یا میدان خاصی در طول خیابان امام رضا(ع) برای آغاز مراسم تشییع تعیین نشده است.

داوری اضافه کرد: اطلاع رسانی درباره تصمیم برای تعطیلی مشهد در روز پنجشنبه، یکم خرداد در ساعت‌های آینده انجام خواهد شد.

بر اساس اعلام منصوری، معاون اجرایی رییس جمهور، فردا (چهارشنبه) پیکر آیت‌الله رییسی در تهران تشییع خواهد شد و صبح پنجشنبه نیز مردم بیرجند خراسان جنوبی با رییس جمهور شهید وداع خواهند کرد و ظهر همان روز پیکر پاک خادم الرضا(ع) به مشهد منتقل و در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده می شود.

بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رییسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد که در این حادثه ربیس جمهور و همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شدند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رییس‌جمهور بودند.

نظر شما