شناسهٔ خبر: 66780974 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مصوبات جلسه علنی مجلس یازدهم در آخرین روز کاری

مجلس یازدهم در آخرین روز کاری خود دو طرح را اصلاح کرد، دوطرح را به مجمع تشخیص مصلحت و دو گزارش تحقیق و تفحص را به قوه قضاییه ارجاع داد.

صاحب‌خبر -

مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مجلس یازدهم در آخرین روز فعالیت خود به منظور تامین نظر شورای نگهبان طرح حمایت از مالکیت صنعتی و طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و دارندگان سلاح و مهمات غیرمجاز را اصلاح کرد. در ادامه، نمایندگان بر مصوبات قبلی خود در قالب طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی و همچنین طرح الحاق یک ماده به قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اصرار کردند و این دو مصوبه را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع دادند.

همچنین گزارش تحقیق و تفحص از ستاد احیای دریاچه ارومیه، گزارش تحقیق و تفحص از پرداخت حقوق‌های نجومی و گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری آبادان و اروندکنار به قوه قضاییه ارسال شد. ارجاع گزارش کمیسیون کشاورزی درباره استنکاف و اجرای ناقص قوانین مرتبط با جلوگیری از آلایندگی زیست محیطی پالایشگاه آبادان و دیگر گزارش این کمیسیون مبنی بر نقض در اجرای قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی به دستگاه قضا، تصمیمات بعدی نمایندگان بود.

امروز همچنین به منظور تامین نظر شورای نگهبان و هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت، موادی از لایحه برنامه هفتم اصلاح شد. محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم درباره این مصوبات توضیحاتی ارائه کرد.

<div id="video-display-embed-code_11137952"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4240271/11137952?width=600&height=350"></script></div>

مراسم اختتامیه دوره یازدهم مجلس بعد از ظهر امروز برگزار می‌شود و دوره دوازدهم نیز ۷ خرداد آغاز به کار می‌کند.

نظر شما