شناسهٔ خبر: 66780814 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اختصاص یکهزار و ۴۰۰ وام روستایی به شهرستان مهاباد

یکهزار و ۴۰۰ وام روستایی به شهرستان مهاباد اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

اختصاص یکهزار و ۴۰۰ وام روستایی به شهرستان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ فرماندار ویژه شهرستان مهاباد گفت: امسال یکهزار و ۴۰۰ مورد تسهیلات ساخت مسکن در سطح روستاهای این شهرستان و شهرهای گوگ تپه و خلیفان اختصاص یافت.

حسن عباسی افزود: این تسهیلات به مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان احداث مسکن در روستاها، شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و همچنین مقاوم سازی مسکن روستایی اختصاص خواهد یافت.

عباسی، با بیان اینکه افراد بدون مسکن در اولویت استفاده از تسهیلات ارزان قیمت روستایی هستند، اظهارکرد: شهروندان می توانند با استفاده از این تسهیلات دولتی برای ساخت مسکن استفاده کنند.

وی، همچنین از واگذاری هفت هزار و ۱۷۹ قطعه زمین با موقعیت مناسب در روستاهای حاشیه شهر خبرداد و گفت: در راستای کمک به صاحب خانه شدن مردم و همچنین بهبود وضعیت کرایه و اجاره نشینی برای همگی این واحدها تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

عباسی تصریح کرد: همچنین دریافت کنندگان این قطعات موظف هستند ظرف مدت شش ماه نسبت به اجرای عملیات ساخت و ساز و احداث مسکن اقدام کنند.

فرماندار ویژه شهرستان مهاباد اضافه کرد: در بخش شهری نیز هم اکنون در مراحل پایانی الحاق ۲۰۰ هکتار زمین به محدوده شهری هستیم که با واگذاری آن به متقاضیان مسکن ملی می توان شاهد جهش بزرگی در بخش رفع نیاز مسکن شهروندان باشیم.

 

 

نظر شما