شناسهٔ خبر: 66780540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

منتخب مردم مشهد در مجلس دوازدهم:

برخورد با فساد در دولت از مهمترین ویژگی‌های شهید رئیسی بود

زهره شجاع

منتخب مردم مشهد در مجلس دوازدهم گفت: برخوردهای رئیس‌جمهور با وزرا و معاونینی که در بروز برخی فساد دخیل بودند، نشان‌دهنده عزم جدی ایشان در مبارزه با فساد بود.

صاحب‌خبر -

احسان عظیمی‌راد در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان و با بیان اینکه کشور ما از خدمت‌رسانی این عزیزان محروم شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم در حالی روی کار آمد که کرونا روزانه چندصد کشته در کشور می‌گرفت و این دولت با مدیریت شهید رئیسی توانست با واردات واکسن و همچنین حمایت از تولید در داخل، شرایط را کنترل کند و باعث فروکش موج کرونا در کشور شود. این نخستین دستاورد دولت آقای رئیسی بود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم فارغ از بحث‌های جناحی به حل مسائل کشور می‌پرداخت، افزود: بسیاری از مسائل کشور وقتی درگیر کشمکش‌های سیاسی و جناحی می‌شود، اصل خدمت‌رسانی به مردم تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. آیت‌الله رئیسی بدون توجه به دعواهای سیاسی، صرفا دغدغه حل مشکلات مردم و نظام را داشت.

منتخب مردم مشهد در مجلس دوازدهم با بیان اینکه برخی از شوراهای عالی با حضور دولت سیزدهم عملا احیا شد، اضافه کرد: به عنوان مثال در حالیکه در سال‌های قبل جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی به شکل پراکنده برگزار می‌شد، در دولت سیزدهم جلسات این شورا به ریاست آقای رئیسی به صورت منظم تشکیل می‌شد. همچنین در حالیکه در دولت‌های قبل شورای عالی فضای مجازی چندان مورد توجه نبود، در دولت سیزدهم جلسات این شورا مورد توجه جدی قرار گرفت.

عظیمی‌راد با اشاره به ویژگی مردمی بودن دولت سیزدهم و شخصیت مرحوم رئیسی، بیان کرد: آیت‌الله رئیسی چه در قلب پایتخت و چه در قعر روستایی دورافتاده در غرب کشور، در میان مردم حضور داشت و نهایتاً هم در همین مسیر شهید شد. وجود چنین رویکردی در دولت سیزدهم و حضور بدون تشریفات رئیس‌جمهور و وزرا در بین مردم، باعث تقویت اعتماد عمومی به انقلاب و نظام شد.

وی همچنین با بیان اینکه در دولت سیزدهم سیر پیشرفت‌های کشور شتاب گرفت، گفت: پیشرفت‌های علمی و توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان از جمله اتفاقات بسیار مثبتی بود که در زمان ریاست‌جمهوری آیت‌الله رئیسی رخ داد. ما در حوزه‌های پتروشیمی و پزشکی توانستیم به واسطه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به خودکفایی برسیم. این دستاوردها ناشی از این می‌شد که ایشان همواره نسبت به پیگری مطالبات رهبری اهتمام ویژه داشتند.

منتخب مردم مشهد در مجلس دوازدهم با اشاره به دیپلماسی قدرتمند کشور در دولت سیزدهم، اضافه کرد: قطعا یکی از نقاط اصلی قوت دولت آقای رئیسی، فعال شدن دیپلماسی عزت و قدرت در کشور بود که به برکت تلاش‌های شبانه‌روزی شهید امیرعبداللهیان و تیم وزارت خارجه محقق شد. نتیجه این رویکرد، عضویت در پیمان‌های شانگهای و بریکس، ترمیم روابط با همسایگان و فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی بود که ضمن افزایش عزت ایران در عرصه بین‌الملل، باعث بهبود تجارت خارجی و اثربخشی مثبت در اقتصاد کشور شد.

عظیمی‌راد همچنین با اشاره به وجود رویکرد فسادستیزی در دولت سیزدهم، افزود: شهید رئیسی زمانی که در قوه قضائیه حضور داشت با صدور بخشنامه‌ها و نظارت بر اجرای آنان، مبارزه جدی با فساد را آغاز کرد. از زمانی که مدیریت دولت را در دست گرفت هم علاوه بر نظارت بر دولت و همچنین نظارت بر بانک‌ها برای جلوگیری از بروز فساد، مردم را هم برای شناسایی و معرفی عوامل فساد تشویق می‌کرد. برخوردهای رئیس‌جمهور با وزرا و معاونینی که در بروز برخی فساد دخیل بودند، نشان‌دهنده عزم جدی ایشان در مبارزه با فساد بود. اعلام بدهکاران کلان بانکی، معرفی مجموعه‌های فاسد و... از اقدامات قابل تقدیر دولت سیزدهم در عرصه فسادستیزی است.

وی همچنین با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت‌الله رئیسی، اظهار کرد: مهمترین ویژگی رئیس‌جمهور فقید اخلاص و تقوای او بود که نهایتا باعث شد شهید رئیسی تبدیل به محور وحدت شود. به علاوه آیت‌الله رئیسی با وجود جایگاهی که به عنوان رئیس‌جمهور در کشور داشت، هیچ گاه تقوای الهی را زیر پا نگذاشت. شهید رئیسی با ایجاد انسجام در داخل، کاری کرد وجود برخی از تفرقه‌ها باعث شادی دشمن نشود. مجموع این عوامل موجب شد کارنامه ۳ ساله دولت سیزدهم از نظر مردم موفق ارزیابی شود و امروز بخش زیادی از ملت عزادار شهادت رئیس‌جمهور خود باشند.

عظیمی‌راد ادامه داد: اگرچه از دست دادن آیت‌الله رئیسی ضایعه‌ای بسیار دردناک و بزرگ برای کشور ماست، اما هدیه‌ای بود که از جانب خداوند به ایشان برای یک عمر اخلاص، مجاهدت و خدمت به مردم اهدا شد. اکنون مردم انتظارات بسیاری از دولت آینده دارند و برایشان مهم است دولت چهاردهم نیز منش‌های شهید رئیسی را دنبال کند.

انتهای پیام

نظر شما