شناسهٔ خبر: 66780393 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

ابرپروژه‌های آبرسانی که در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسید؛

گشایش‌های امیدبخش به همت دولت سیزدهم در استان/ اتکا و اعتماد به توان جوانان ایرانی

استان مرکزی مقصد بیست و نهمین سفر استانی رئیس جمهور در سال 1401 بود سفری که ره‌آورد آن تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به ویژه در بخش زیرساخت‌ها و ایجاد آرامش برای مردم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آخرین روز از تیرماه سال 1401 ، مردم استان مرکزی شاهد سفر رئیس جمهور مردمی و هیئت دولت سیزدهم بودند. سفری پر خیر و برکت برای چهارمین قطب صنعت کشور؛ پیش از انجام این سفر با توجه به انبوه پروژه‌های نیمه‌تمام استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و عمرانی انتظار می‌رفت تا در کنار تعیین تکلیف این دست از پروژه‌ها مصوبات جدیدی که نوید اقتصادی پویا را در آینده‌ای نزدیک در استان مرکزی می‌دهد، ابلاغ شده و عمده مسائل و مشکلات مردم محور اصلی تصمیمات این سفر باشد که در واقع ره‌آورد آن تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به ویژه در بخش زیرساخت‌ها و ایجاد آرامش برای مردم بود.

دستاورد این سفر برای مردم استان مرکزی شامل 220 مصوبه بود که تعداد 50 طرح زیربنایی، 39 طرح در -بخش آب، خاک و کشاورزی، 65 طرح در بخش فرهنگی، آموزشی و ورزشی، 20 طرح در بخش تکمیل بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، 9 طرح اشتغال، 8 طرح صنعت و معدن، 23 طرح مسایل رفاهی و 10 طرح در حوزه انتظامی و قضایی بود.

از جمله طرح‌های مهمی که باتوجه به جمعیت روستایی این استان مصوب شد در حوزه آب‌رسانی به روستاها و قشلاق‌های عشایر استان بود.

گره‌ای که به دست دولت سیزدهم باز شد

ابرپروژه آبرسانی هفتیان تفرش یکی از قدیمی‌ترین طرح‌هایی بود که با انتقال آب چشمه هفتیان تفرش از مسیری صعب و طولانی مشکل تأمین آب 40 روستای در مسیر را مرتفع می‌سازد. این طرح در شهریور سال 87 توسط هیئت وزیران به تصویب رسید و قرارداد اجرای آن از سال 1393 منعقد شد.

در سال‌های ابتدایی قرارداد، دولت وقت نتوانست به تعهدات خود عمل و سهم خود را به پروژه تزریق کند و در نتیجه اجرای پروژه پیشرفت چشمگیری نداشت تا اینکه با سفر دولت سیزدهم به استان مرکزی و با تخصیص اعتبار برای اجرا و تکمیل، طرح سرعت گرفت و امید را در دل مردم منطقه زنده کرد.

این طرح جدای از اینکه نشان دادن دولت مردمی سیزدهم در گره‌گشایی از مشکلات مردم با تمام توان و صادقانه پای کار است، بار دیگر خودباوری را به یقین بدل کرد چرا که به گفته مسئولان اجرایی تمامی تجهیزات و تأسیسات این طرح ساخت داخل است.

<div id="video-display-embed-code_4719286" ><script type="text/JavaScript" src="https://basijnews.ir/fa/news/play/embed/9600747/4719286?width=400&height=300"></script></div>

یکی بودن حرف با عمل 

طرح دیگر آب‌رسانی به 14 منطقه قشلاقی عشایر شهرستان زرندیه بود که با تأمین اعتبار 60 میلیارد ریالی از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور، پائیز سال گذشته به بهره‌برداری رسید و 200 خانوار عشایری این منطقه شاهد لوله کشی آب شرب به منازل خود بودند.

گفتنی است در جریان سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان، برای توسعه زیر ساخت‌های عشایر این استان حدود دو هزار و 800 میلیارد ریال اعتبار مصوب شد که ‌850 میلیارد ریال از آن برای اجرای طرح های آب‌رسانی در نظر گرفته شد. تا پیش از بهره‌برداری این طرح تأمین آب منطقه توسط تانکر انجام می‌شد.

اعتماد و باور توان داخلی
پروژه دیگری که برای اولین بار در استان مرکزی به واسطه باور و ایمان به توان جوانان این مرز و بوم رقم خورد، پروژه سامانه نانوحباب تصفیه‌ آب در ساوه بود که با همکاری و حمایت ستاد توسعه فناوری نانو و با بهره‌گیری از تخصص دانش بنیان‌ها، روش نانو ازن برای نخستین بار اجرا شد و ضمن افزایش کارایی ازن، حذف بو و طعم نامطبوع و افزایش کیفیت آب شرب مصرفی را به همراه داشت.

تصفیه خانه سد الغدیر ساوه با ظرفیت 1150 لیتر در دو‌ مدل 575 لیتر بر ثانیه، آب مصرفی این شهر را تأمین می‌کند که برای حذف بو و طعم نامطبوع از روش‌های مختلفی استفاده شد ولی هیچ‌کدام کارایی لازم را نداشتند. و در نهایت این طرح که از سال 1400 با حمایت و اعتماد دولت به جوانان رقم خورد، طعم و بوی نامطبوع آب حذف شد.

این طرح‌ها تنها بخشی از طرح‌های اجرا شده در بخش آبرسانی استان مرکزی است که در دولت مردمی سیزدهم رقم خورد و به سرانجام رسید و مردم اکنون از برکات آن بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما