شناسهٔ خبر: 66780382 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرانسه به دنبال جذب سرمایه‌گذاری امارات در صنعت هسته‌ای خود

رضا مخبری

وزیر دارایی فرانسه امروز سه‌شنبه در آستانه گفتگو با مقامات اماراتی گفت، فرانسه پذیرای سرمایه‌گذاری امارات در صنعت انرژی هسته‌ای خود است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «برونو لومر» وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه به خبرنگاران در ابوظبی گفت: با نمایندگان امارات متحده عربی صحبت خواهم کرد تا مشخص شود که آیا این کشور خلیج‌فارس علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در صنعت هسته‌ای فرانسه است یا خیر.

به نقل از دیلی‌میل، لومر اعلام کرد: فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی برای امارات متحده عربی وجود دارد، از جمله در شرکت‌های خصوصی مانند متخصص سوخت هسته‌ای Orano که اکثریت آن متعلق به دولت است. ما آماده این نوع همکاری هستیم.

برخی منابع اعلام کرده‌اند امارات متحده عربی با چندین کشور اروپایی برای سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های انرژی هسته‌ای آنها تماس گرفته است.

وزیر دارایی فرانسه همچنین اظهار داشت: فرانسه نیز مایل است به امارات متحده عربی درصورتی‌که این کشور خلیج‌فارس تصمیم به توسعه بخش انرژی هسته‌ای خود بگیرد، کمک کند. اگر امکان گسترش همکاری‌ها با امارات در زمینه هسته‌ای وجود داشته باشد، ما آماده انجام این کار هستیم.

منابعی در ماه آوریل به رویترز گفتند که امارات قصد دارد چهار رآکتور هسته‌ای جدید بسازد.

امارات متحده عربی، شریک امنیتی ایالات متحده، اولین کشور عربی بود که نیروگاه هسته‌ای را با افتتاح نیروگاه «براکه» ساخت کره جنوبی در ابوظبی در سال ۲۰۲۱ آغاز کرد.

انتهای پیام

نظر شما